برترین تبیین‌کنندگان اسلام، هنرمندان هستند
کد خبر: 3906065
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵

برترین تبیین‌کنندگان اسلام، هنرمندان هستند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هنرمندان برترین تبیین‌کنندگان اسلام نابند به گونه‌ای که این کلام حق به جان و دل بنشیند و اثرگذار باشد.

برترین تبیین‌کنندگان اسلام، هنرمندان هستندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امروز، اول تیرماه در همایش «گام دوم تبلیغ» که در اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، از طریق ویدئو کنفرانس اظهار کرد: روحانیون در صدر مبلغان هستند و ما خادم مبلغین اسلام ناب در امر تبلیغ هستیم.

وی افزود: سر رشته تبلیغ باید در دست علما باشد، اما هر متدینی به اندازه جرعه‌ای که از معارف الهی نوشیده باید مبلغ اسلام باشد. معلم یک مبلغ اسلام است. مداح اهل بیت(ع) یک مبلغ است.

قمی ادامه داد: هنرمندان برترین تبیین‌کنندگان اسلام نابند به گونه‌ای که این کلام حق به جان و دل بنشیند و اثرگذار باشد و شهید آوینی از شهدای هنرمند عرصه تبلیغ بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: اساسا تبلیغ صدایی به گوشی رساندن نبود بلکه مبلغین موفق که امر تبلیغ را جامه عمل پوشاندند آنان بودند که توانستند کلام الهی و حق را به جان و دل و عقول برسانند.

وی عنوان کرد: جامعه ما جامعه باشخصیت و باهویتی است و ما مردم خوبی داریم، مردمی با هویت و شخصیت اما انفعال شخصیتی داریم، شاید قدری مرعوب شده باشیم که این نیز نتیجه سوء مدیریت و عملکرد برخی از مسئولین است.

قمی بیان کرد: در جامعه سوء شخصیتی نداریم، بلکه به انفعال شخصیتی دچار شده‌ایم لذا اگر تبلیغ کار خود را به خوبی انجام دهد و با درونی ترین لایه‌های جامعه نسبت واقعی بگیرد و این تبلیغ صرفا لسانی و فقط با زبان نباشد، از این انفعال هویتی که دشمن درصدد است از آن برای نشاندن ما استفاده کند رها نخواهیم شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: ما باید در سرزمین حاصل‌خیز مومنانه کار تبلیغی خوب ارائه دهیم و به جوانان این مملکت اسلام ناب را تبیین کنیم.

وی اظهار کرد: انتقال اسلام ناب وظیفه ماست و اگر این امر به خوبی محقق شود فتوحات بزرگ را در پی خواهیم داشت قبول است که تبعات و تلفاتی در این میان داریم.

قمی تصریح کرد: از مظلومیت فرهنگ چند جمله گفتم و دوست داشتم مورد انتقاد و حمله قرار بگیرم که خود تو چه کردی؟ و این را خطاب به همه مسئولین که در این حوزه کوتاهی کردند می‌گویم که در مظلومیت فرهنگ همین بس که به آن اعتنایی نمی‌شود این بی‌اعتنایی شامل همه مشکلات این حوزه، شامل دردهای اهل هنر و تبلیغ که در جامعه رایج شده و برایمان عادی شده است و گویی آن را پذیرفته‌ایم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ابراز کرد: در باب شلختگی و آشفتگی در نحوه حکمرانی تبلیغی، در باب شوخی بودن پیوست فرهنگی در باب ظرفیت‌های بزرگ کار فرهنگی برای باز کردن گره‌های پیچیده و کور مردم حرف زیاد است اما در این راستا از حق نباید ذره‌ای کوتاه بیایید.

وی اضافه کرد: گام دوم تبلیغ ادامه گام اول تبلیغ است ضمن اینکه اصول، مسلمات و محکمات تبلیغ سر جای خود اما سر رشته آن در آسمان یعنی در کتاب خدا و عترت است، چرا که مقوله تبلیغ باید ریشه داشته باشد چون کلام حق است که این تبلیغ به واسطه قلم، هنر، خدمت و... میسر می‌شود.

قمی در خصوص تحول در عرصه تبلیغ، گفت: منظور از این تحول، تحول در اصوا تبلیغ نیست، بلکه تحول در این حوزه باید با حفظ اصول اصیل خود اتفاق بیفتد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: اخلاص باید در امر تبلیغ باشد تا گره‌های بزرگ باز شود و من نیز به اخلاص مبلغین عزیزی که در گوشه و کنار این مرز و بوم خالصانه به امر تبلیغ اهتمام دارند غبطه می‌خورم.

انتهای پیام
captcha