اختلافات کشورهای مسلمان، پای دشمنان اسلام را به منطقه باز کرده است
کد خبر: 3921869
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸

اختلافات کشورهای مسلمان، پای دشمنان اسلام را به منطقه باز کرده است

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: مشکلات دنیای اسلام تنها به دست خود مسلمانان حل می‌شود، اما می‌بینیم که امروز کشورهای اسلامی به تهدیدی علیه یکدیگر تبدیل شده‌اند و اختلافاتشان پای دشمنان را به منطقه باز کرده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان صبح امروز، 19 شهریورماه در مسجد مکی این شهرستان گفت: دنیای اسلام امروزه با مسائل و مشکلات مختلفی روبه‌روست که علت آن، دور شدن از قرآن، سنت و سیره رسول‌الله(ص)، صحابه و اهل بیت(ع) است. ما ادعای محبت صحابه و اهل بیت(ع) را داریم، اما در عمل، به‌گونه‌ای دیگر رفتار می‌کنیم.

وی ادامه داد: الله تعالی به ما نعمت‌های بزرگی عطا فرموده که بزرگترین آن‌ها، نزول قرآن و وجود نازنین رسول‌الله(ص) است. همین دو نعمت کافی است تا انسان به سعادت دنیا و آخرت برسد، اما ما چه کرده‌ایم؟ قدر این نعمت‌ها را ندانسته و از آن‌ها فاصله گرفته‌ایم.

امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: دنیای اسلام مادامی که به آموزه‌های قرآن بی‌توجه باشد، از سیره پیامبر اکرم(ص) تبعیت نکند و دستورات دین را نادیده بگیرد، پیوسته در مشکلات و اختلافات غوطه‌ور خواهد بود.

وی افزود: مشکلات دنیای اسلام تنها به دست خود مسلمانان حل می‌شود، اما می‌بینیم که امروز متأسفانه کشورهای اسلامی به تهدیدی علیه یکدیگر تبدیل شده‌اند؛ سران کشورهای اسلامی نمی‌توانند کنار هم بنشینند و مسائل را حل کنند؛ سازمان همکاری اسلامی نیز در این زمینه هیچ فعالیتی نداشته و ناکام بوده است.

مولوی عبدالحمید اظهار کرد: کشورهای اسلامی با وجود مشترکات بسیار زیادی که با هم دارند، دچار تفرقه و اختلاف شده‌اند، نسبت به یکدیگر بدبین هستند و همین مسئله سبب شده تا پای دشمنان اسلام به این سرزمین‌ها باز شود؛ دشمنان اسلام با ادعای این‌که می‌خواهیم شما را از توطئه فلان کشور نجات دهیم، وارد کشورهای اسلامی شده و منابع ملی این کشورها را به تاراج می‌برند.

وی گفت: این اختلافات نتیجه دوری از تعالیم قرآن، سیره رسول‌الله(ص) و صحابه و اهل بیت(ع) است. چه راهنما و مقتدایی از پیامبر اکرم بزرگتر است؟ کدام کتاب از قرآن کریم ارزشمندتر است؟ اما قدر این نعمت‌ها را نمی‌دانیم و از آن‌ها تبعیت نمی‌کنیم.

این عالم اهل سنت اضافه کرد: دلیل همه این ظلم‌هایی که امروز در حق اقلیت‌های مسلمان در سراسر دنیا می‌شود، اختلافات و تفرقه میان کشورهای اسلامی است؛ اگر این اختلافات نبود، امروز مسلمانان در نقاط مختلف دنیا شکنجه نمی‌شدند و تحت ظلم نبودند.

وی بیان کرد: ما ادعا می‌کنیم که پیرو صحابه و اهل بیت(ع) هستیم، نام خلفا و اهل بیت را می‌بریم، اما اعمال ما طور دیگری است. در عمل، به دنبال پیروی از هوای نفس و منافع شخصی خودمان هستیم، در نتیجه قتل و غارت و انواع جنایات و مظالم و فسادها به وجود می‌آید.

مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان اظهار کرد: رسول خدا(ص)، صحابه و اهل بیت(ع) دغدغه اسلام را داشتند و جان و مال خود را در راه اسلام فدا می‌کردند؛ اما امروز که از اسلام فاصله گرفته‌ایم، دنیای اسلام گرفتار انواع مصیبت‌ها شده است.

انتهای پیام
captcha