تقویت دین و اصلاح جامعه فقط از راه علم و آموزش امکان‌پذیر است
کد خبر: 3930541
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

تقویت دین و اصلاح جامعه فقط از راه علم و آموزش امکان‌پذیر است

مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: دنیای اسلام امروز از کمبود علم و آموزش رنج می‌برد، در حالی که علم در نقطه مقابل جهل است و تقویت دین و اصلاح جامعه تنها از راه علم و آموزش امکان‌پذیر است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان که برای معالجه به ترکیه سفر کرده بود، امروز چهارشنبه، 30 مهرماه پس از ورود به زاهدان، در مسجد جامع مکی این شهر گفت: رسول‌الله(ص) می‌فرمایند: «نعمتان مجهولتان الصحة و الأمان» یعنی دو نعمت تندرستی و امنیت، مجهول هستند و تا زمانی که آنان را از دست نداده باشیم، قدرشان را نمی‌دانیم و به اهمیت آن پی نمی‌بریم.

وی ادامه داد: زندگی کردن و زنده بودن، از الطاف پروردگار است که باید آن را در راه دین خدا و خدمت به خلق خدا مصرف کرد؛ باید از الله تعالی بخواهیم که به ما توفیق دهد تا زندگی خود را صرف خدمت به دین و بندگی الله تعالی و نفع‌رسانی به جامعه و مردم کنیم و کمک کند تا گرفتار هوا و هوس و حبّ دنیا نشویم.

مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان بیان کرد: متأسفانه امت اسلامی امروز با کمبود علم و آموزش مواجه است. جامعه اسلامی امروز به علم و دانش، تعلیم و تعلم و تألیف و تصنیف و اصلاح نیاز دارد. تقویت دین و اصلاح جامعه و مردم و نشر علم و معارف اسلامی بسیار حیاتی و مهم هستند و تنها از این راه امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: از نظر اسلام، علم اساس همه ارزش‌ها و جهل ریشه همه معایب و مفاسد فردی و اجتماعی است، لذا می‌بینیم پیامبر گرامی اسلام(ص) که خود به‌عنوان اولین معلم و مربی در تاریخ که تعالیم و احکام دین اسلام را به یاران و صحابه خود می‌آموخت، از عوامل اساسی گرایش و تحرک مسلمانان به آموختن علم و علوم‌آموزی بوده و با تأسیس اولین حلقه‌های درسی در مساجد علم آموزی مسلمانان آغاز شد.

مولوی عبدالحمید اضافه کرد: دشمنان اسلام در طول تاریخ نتوانسته‌اند در ممالک اسلامی دین را از مردم بگیرند، زیرا اسلام دینی ا‌ست که هر گاه در قلبی نفوذ ‌کند، به راحتی از قلب بیرون نمی‌رود، اما باید مراقب باشیم اعتقادات دینی، آلوده به خرافات و بدعت‌های نادرست نشود.

رئیس شورای هماهنگی مدارس دینی اهل‌سنت استان ضمن توصیه طلاب به اخلاص، جلب رضایت پروردگار و تلاش برای فراگیری علم و اصلاح جامعه، افزود: طلاب، امید آینده ما هستند. شما طلاب تلاش کنید که علم و دانش بیاموزید تا جای خالی اساتید و بزرگانی را که از این دنیا رفته‌اند، پر کنید. همه ما سعی کنیم از رهروان‌ دین الهی و پیروان سیره پیامبر اکرم(ص) باشیم. تا زمانی که ما در مسیر خشنودی و رضایت پروردگار حرکت کنیم، موفق و پیروز هستیم، اما اگر پروردگارمان را ناراضی کنیم، ناکام می‌شویم.

انتهای پیام
captcha