رشد ۲/۵ برابری نذورات به ستاد بازسازی عتبات لرستان
کد خبر: 3941021
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰

رشد ۲/۵ برابری نذورات به ستاد بازسازی عتبات لرستان

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان بیان کرد: با وجود شرایط اقتصادی کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا، کمک‌های مردم لرستان به ستاد بازسازی عتبات عالیات، ۲/۵ برابر رشد داشته است.

ارسال شود//رشد ۲/۵ برابری نذورات به ستاد بازسازی عتبات لرستاناصغر حقی‌پور، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به اینکه این استان به جهت اینکه استانی ولایی و تماما شیعه اثنی عشری است همواره در تمام مراسم دینی و اعتقادی و کمک به عتبات عالیات پیشقدم بوده است، اظهار کرد: اوج ارادت مردم لرستان به ذریه پیامبر اکرم(ص) را می‌توان در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان به نظاره نشست.

وی با بیان اینکه استان لرستان دارای نرخ بالای بیکاری است، تصریح کرد: در حالی که بضاعت مالی مردم کم و از طرفی مهمان ناخوانده این ایام موجب رکود اقتصادی شده است اما میزان نذورات مردمی به دو شکل نقدی و غیرنقدی، در سال جاری نسبت به سال گذشته رشدی مضاعف داشته است که در نوع خود بی‌نظیر است.

حقی‌پور، توزیع بسته‌های معیشتی در شرایط کرونا، توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر دانش‌آموزی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای جمع‌آوری نذورات مردمی به عتبات عالیات را از برنامه‌های این ستاد در سال جاری برشمرد و گفت: در هشت ماهه اول سال گذشته رقم کمک‌های مردمی به ستاد بازسازی عتبات لرستان ۲۰۰ میلیون تومان بود و این رقم در سال جاری ۲/۵ برابر شده است.

وی مجموع رقم نذورات مردمی نقدی و غیرنقدی لرستانی‌ها به ستاد بازسازی عتبات استان را بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: درب ورودی سرداب غیبت آقا امام زمان(عج) به مساحت ۹ مترمربع توسط ستاد بازسازی عتبات لرستان یکی از ماندگارترین کمک‌های مردم استان به عتبات عالیات بود. همچنین استان لرستان در طرح صحن «عقیله بنی هاشم» زیرمجموعه طرح توسعه حرم امام حسین(ع) به مساحت ۳۹ هکتار مشارکت ویژه دارد و انتظار داریم مردم ولایت‌مدار استان مشارکت خود را در این طرح با اهدای نذورات مردمی بیشتر کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان لرستان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فاز نخست طرح توسعه حرم امام حسین(ع) با نام طرح صحن «عقیله بنی هاشم» تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: طرح صحن «عقیله بنی هاشم» به عنوان بخشی از طرح توسعه حرم امام حسین(ع) مشتمل بر سه صحن اصلی امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) و امام زمان(عج) و به متراژ ۵/۵ هکتار است است که مراحل حفاری و زیرساختی این طرح به پایان رسیده است اما برای تکمیل آن نیازمند مشارکت همه جانبه مردم هستیم.

حقی‌پور با بیان اینکه برنامه ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، انعقاد قرارداد ستادهای استانی با نهادها، ارگان‌ها و دوایر دولتی و غیردولتی برای تکمیل طرح توسعه حرم امام حسین(ع) است، تصریح کرد: با نیروهای نظامی و انتظامی استان، دانشگاه‌ها، تبلیغات اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز قراردادهایی منعقد شده است.

انتهای پیام
captcha