قرب به خالق متعال؛ اولین هدف و فلسفه واقعی زیارت
کد خبر: 3954789
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
امام جماعت مسجد فخریه بیان کرد:

قرب به خالق متعال؛ اولین هدف و فلسفه واقعی زیارت

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن محمدی‌طباطبایی بیان کرد: اولین هدف و فلسفه واقعی زیارت، نزدیک شدن به خالق متعال است و این امر جز از طریق توسل و زیارت قبور ائمه(ع) حاصل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن محمدی‌طباطبایی، امام جماعت مسجد فخریه، 30 بهمن‌ماه در مراسم هفتگی قرائت زیارت عاشورا با اشاره به اینکه زیارت اهل بیت(ع) شامل زمان حیات و ممات آنان خواهد شد، گفت: اولین هدف و فلسفه واقعی زیارت، نزدیک شدن به خالق متعال است و این امر جز از طریق توسل و زیارت قبور ائمه(ع) حاصل نخواهد شد، اگر زیارت انسان توأم با محبت و اخلاص صورت بگیرد نتیجه آن همسو، همراه و هماهنگ شدن با عمل، رفتار و شیوه معصومین خواهد بود.

وی ادامه داد: طبق روایت امام باقر(ع) وقتی انسان بر انجام گناهان مداومت کند و توبه‌ای نکند چنین شخصی هرگز روی سعادت را نخواهد دید. طبق شواهد فراوان و با استناد به آیه ۶۴ سوره نساء، اگر انسان در هنگام زیارت قبور معصومین واقعا طالب توبه و بازگشت باشد و از شخص پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بخواهد که آنان واسطه بخشش گناهان وی شوند قطعا معاصی وی آمرزیده خواهد شد.

محمدی‌طباطبایی افزود: اخلاص و دوری از ریا، شاخصه‌ای است که هر زائری باید به آن توجه داشته باشد، چراکه طبق آیه ۲۹ سوره مبارکه اعراف شیطان سوگند یاد کرده است که تمام بندگان را از مسیر حق منحرف کند و از شایع‌ترین راه‌های وسوسه القای ریا در هنگام عبادت فردی است.

امام جماعت مسجد فخریه در پایان ریا را آفت عبادات معرفی کرد و گفت: اینکه زائر در هنگام زیارت در حال و هوای راز و نیاز عاشقانه قرار می‌گیرد از حالاتی است که شیطان تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا بتواند به وسیله حالت خودنمایی زحمت زیارت را از پرونده اعمال بنده پاک کند و گویا در عین اینکه بنده متوجه نیست وی را مبتلای به گناه کند، به همین دلیل باید با توجه به این نکته که تنها اعمال خالص مورد رضای الهی است خود را در هنگام انجام اعمال عبادی از ریا دور کنیم.

محمد ایمانی‌مهر
انتهای پیام
captcha