لزوم ورود مدیران به میدان عمل برای حل مشکلات
کد خبر: 3985332
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱

لزوم ورود مدیران به میدان عمل برای حل مشکلات

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پشت میز نشینی آفت مدیریت است و مدیران باید وارد میدان عمل شده و از نزدیک در جریان امور قرار گیرند و برای حل آن‌ها اقدام کنند.

ارسالی امروز ا مدیران باید وارد میدان عمل شوندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی،  روز گذشته ۲۸ تیرماه، در جلسه ویدئو کنفرانسی شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان با حضور روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی، اظهار کرد: اقدام به موقع مسئولین در موضوعات مرتبط با حقوق بیت‌المال اهمیت فراوانی دارد و ما امانت‌داران این نظام و مردم هستیم و باید این مهم را در حوزه کاری خود یک اصل قرار دهیم.

وی افزود: باید در موضوعات مرتبط با حقوق بیت‌المال اقدام به‌موقع، به‌جا و قانونی انجام دهیم تا حقوق مردم جامعه پایمال نشود زیرا در روز قیامت از ما در این‌ باره خواهند پرسید.

عتباتی، بیان کرد: در حوزه صیانت از حقوق بیت‌المال به طور جدی ورود کرده‌ایم و در بحث حفاظت از اراضی کشاورزی به طور میدانی وارد عمل شدیم تا از تجاوزات و تصرفات افراد سودجو که هدفمند کار می‌کنند جلوگیری و با آن‌ها برخورد قانونی و قاطع صورت گیرد.

وی ادامه داد: مسئولان و مدیران مرتبط با حوزه حفاظت از حقوق بیت‌المال باید اقدامات پیشگیرانه اتخاذ کرده و باعث کاهش هزینه‌های مرتبط با رفع تصرفات و تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز شوند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: نگاه ما باید نگاه پیشگیرانه باشد و هر مسئولی در حوزه کاری خود در تلاش باشد برنامه‌های پیشگیرانه متناسب با وضعیت استان طراحی، پیش‌بینی و اجرا کند.

وی گفت: اگر ما خود را در مقابل آیندگان پاسخگو بدانیم باید در نحوه عملکرد و فعالیت خود در عرصه‌های منابع طبیعی و کشاورزی تجدیدنظر کرده و با حساسیت، دلسوزی و پشتکار امور را پیگیری کنیم.

عتباتی تاکید کرد: اینکه امروز دریاچه ارومیه به این شکل درآمده بخش عمده‌ای از آن به یک سری فعالیت‌ها و عملکردها در برخورد با متخلفانی همچون افرادی که اقدام به حفر ۶۳ هزار حلقه چاه غیر مجاز پیرامون آن کردند برمی‌گردد، اگر امروز ما بی‌تفاوت باشیم و دست روی دست بگذاریم وضعیت بدتر خواهد شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، ادامه داد: مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با صیانت از حقوق بیت‌المال توصیه می‌شود در قدم اول در حوزه مسئولیت‌ها و ورودهای خود بازنگری جدی داشته باشند و اگر از لحاظ نیرو و تجهیزات محدودیت و کمبود دارند در شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال مطرح تا این کمبودها برطرف شود.

وی تاکید کرد: در قدم دوم از روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی خواهشمندم اگر با کم کاری، ترک فعل و سهل انگاری مدیران مواجه شدند با آن‌ها برخورد کنند زیرا دستگاه قضایی نگاه و برخورد منفعلانه در انجام وظایف را بر نمی‌تابد.

عتباتی، افزود: پشت میز نشینی آفت مدیریت است، باید وارد میدان عمل شد و از نزدیک در جریان امور قرار گرفت و برای حل آن اقدام کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در کنار سایر مدیران بازدیدهای میدانی از منابع طبیعی و زیست محیطی داشته باشند چرا که حضور میدانی آن‌ها می‌تواند یک پشتوانه محکم برای انجام مسئولیت‌های این مدیران باشد.

وی افزود: باید با فرهنگ سازی اهمیت حفظ اراضی کشاورزی و تبعات سوء و جبران ناپذیر تغییر کاربری آن‌ها به مردم بیان شود، باید مردم بدانند که یکی از امور مهم و مرتبط با استقلال کشور، استقلال غذایی بوده که حاصل این زمین‌های کشاورزی است و با قطعه قطعه کردن آنها این استقلال که ثمره خون شهدا هست به خطر می‌افتد.

انتهای پیام
captcha