سهمیه اربعین اصفهان میان 123 موکب تقسیم شده است
کد خبر: 3997204
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
حجت‌الاسلام گرجی خبر داد:

سهمیه اربعین اصفهان میان 123 موکب تقسیم شده است

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان گفت: سهمیه این استان برای راهپیمایی اربعین نزدیک به یک هزار نفر است که میان 123 موکب استان که سابقه خدمت در این سفر را دارند، تقسیم شده است.

سهمیه اربعین استان اصفهان میان 123 موکب تقسیم شده است

حجت‌الاسلام مهدی گرجی، مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: خیل مشتاقان راهپیمایی اربعین همواره منتظر فرارسیدن این ایام هستند، تا به این راهپیمایی الهی و معنوی که موجب زنده نگه داشتن پیام‌های عاشورا می‌شود، بپیوندند. امسال به‌دلیل شیوع کرونا در کشور، وضعیت خاص عراق و مسائل بهداشتی، سهمیه محدودی برای ایران در نظر گرفته شده که 30 هزار نفر است و ستاد اربعین کشور نیز این سهمیه را میان موکب‌داران هر استان که قبلاً در عراق خدمت کرده‌اند، توزیع کرده و قرار شده این موکب‌ها در عراق مستقر شوند و به زائران خدمت‌رسانی کنند.

وی افزود: ممکن است با مذاکراتی که انجام می‌شود و در خبرها آمده، سهمیه افزایش پیدا کند، تا امکان اعزام زائران عادی نیز فراهم شود. البته فعلاً حرکت به سمت عراق به‌صورت هوایی است، ولی بازگشت از آنجا می‌تواند به‌صورت زمینی هم باشد.

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان بیان کرد: جمعیت متقاضی شرکت در راهپیمایی اربعین نزدیک به سه میلیون نفر را شامل می‌شود و شاید بررسی و تعیین این موضوع که سهمیه در نظر گرفته‌ شده به چه کسانی اختصاص پیدا کند، بسیار سخت بوده است، بنابراین ستاد اربعین کشور تصمیم گرفت این سهمیه را میان موکب‌داران توزیع کند، تا آنها برای خدمت‌رسانی اعزام شوند. این افراد نیز باید هر دو دز واکسن را تزریق کرده و کارت واکسن و گواهی عدم ابتلا به کرونا داشته باشند. هزینه سفر نیز به عهده خود موکب‌داران است.

حجت‌الاسلام گرجی با بیان اینکه سهمیه استان اصفهان نزدیک به هزار نفر است، ادامه داد: در سال‌های گذشته، 123 موکب از استان اصفهان در راهپیمایی اربعین خدمت کرده‌اند که سهمیه تعیین‌شده برای استان، میان این موکب‌ها تقسیم شده است و تعدادی از موکب‌های فعال برای شرکت در این سفر و خدمت‌رسانی به زائران اربعین اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: وزارت امور خارجه از دولت عراق و ستاد اربعین درخواست کرده تا در صورت امکان، سهمیه در نظر گرفته‌ شده افزایش پیدا کند و اگر در این خصوص توافقی انجام شود، فوراً به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود و احتمال دارد زائران مردمی نیز امکان حضور در این سفر را پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha