دانش‌آموختگی یک فریضه الهی است
کد خبر: 4001403
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

دانش‌آموختگی یک فریضه الهی است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بنابر تاکیدات مقام معظم رهبری، ساخت نیروی هوایی دانشمند تراز اسلامی اولویت این نهاد است، گفت: در هیچ مکتب و دینی به اندازه دین اسلام به بحث دانش آموختگی و علم پرداخته نشده است لذا دانش‌آموختگی یک فریضه الهی است.

دانش‌آموختگی یک فریضه الهی استبه گزارش ایکنا از همدان، حجت الاسلام‌والمسلمین سیداحمد قاضی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی امروز 8 مهرماه، با بیان اینکه بنابر تأکیدات مقام معظم رهبری، ساخت نیروی هوایی دانشمند تراز اسلامی اولویت این نهاد است، افزود: در هیچ مکتب و دینی به اندازه دین اسلام به بحث دانش آموختگی و علم پرداخته نشده است.

وی با بیان اینکه رهبری در دیدار سال گذشته اشاره کردند که نیروی هوایی، شاخص نیروهای مسلح است، گفت: ما در روایات و احادیث داریم که در بخش دانش‌آموختگی، علم، دانش، زمان و مکان مطرح نیست.

قاضی اظهار کرد: اینکه می‌گوییم فارغ‌التحصیلی معنا ندارد وقتی حضرت رسول(ص) می‌فرماید «اطلب العلم من المهد الی الحد» یعنی مکان هم ملاک نیست و شما بروید یاد بگیرید ولو اینکه در مکان غیرقابل دسترسی باشد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموختگی یک فریضه الهی است، افزود: دانش‌آموختگی بر همگان واجب است ولی وقتی که در مجموعه نیروی هوایی می‌آید موضوعیت خودش را پیدا می‌کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی تأکید کرد: دین و دنیا در علم و دانش خلاصه می‌شود و بنابر فرمایش امام علی(ع) علم سلطان است و اگر هر کسی به آن دسترسی پیدا کند سلطان است.

وی با بیان اینکه استواری دین و دنیا به یک فرمول چهارگانه است، افرود: اول به علم و سپس عمل به آن است که هم دین و هم دنیای شما درست می‌شود و در قرآن بسیار به آن تأکید و برخی هم تا زمان ظهور مشخص می‌شود.

قاضی با بیان اینکه قرآن به صورت چک‌لیست در تمام ابعاد زندگی برای ما برنامه دارد، افزود: استواری دین و دنیای شما این است که به این چک لیست و کتاب مدون عمل شود.

وی اظهار کرد: مورد دوم این است که در یادگیری تنبلی نکنند و آنچه نمی‌داند را یاد بگیرند، همچنین اگر عالم علم داشته باشد و عمل نکند کار درست نمی‌شود و مورد بعدی این است که نباید علمش را استنکاف کند زیرا زکات علم نشر آن است.

انتهای پیام
captcha