ارتباط بین مساجد و موسسات قرآنی تقویت شود
کد خبر: 4004063
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳

ارتباط بین مساجد و موسسات قرآنی تقویت شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: ضعف عملکرد مؤسسات قرآنی باعث بی‌انگیزگی و دور شدن قرآن‌آموزان از آموزش‌ها می‌شود که باید مراقبت کرد تا مساجد و مؤسسات قرآنی با یکدیگر پیوند محکمی داشته باشند تا این ضعف‌ها نیز در سایه این همکاری کاهش پیدا کند.

گسترش قرآن و معارف در جامعه در گرو عمل مدیران موسسات قرآنی به کلام وحی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید‌مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه، ۱۹ مهر، در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مؤسسات قرآنی آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: فعالیت در زمینه قرآن و اهل بیت(ع) توفیق بسیار بزرگی است که خداوند متعال نصیب هر کسی نمی‌کند.

وی افزود: ارزش و قیمت کار خود را بدانید و به‌خاطر فعالیت در مسیر قرآن شاکر و قدردان خدای متعال باشید زیرا کار و فعالیت در مسیر قرآن بر اساس روایات موجب سعادتمندی در دنیا و قیامت خواهد بود.

حجت‌الاسلام قریشی بیان کرد: اگر بخواهید در جامعه قرآن و معارف آن حاکم باشد باید مدیران موسسات قرآنی نیز به قرآن و آموزه‌های آن عمل کنند و با کلام وحی انس و الفت داشته باشند.

وی ادامه داد: مؤسسات قرآنی باید به‌صورت منظم و متحد عمل کنند و باعث تقویت یکدیگر شوند و افراد و کسانی که می‌خواهند کار قرآنی شروع کنند باید همه جوانب و مشکلات آن را بررسی کرده سپس با قدرت و امکانات لازم اقدام به آغاز فعالیت کنند.

امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: ضعف عملکرد مؤسسات قرآنی باعث بی‌انگیزگی و دور شدن قرآن‌آموزان از آموزش‌ها می‌شود که باید مراقبت کرد تا مساجد و مؤسسات قرآنی باید با یکدیگر پیوند محکمی داشته باشند تا این ضعف‌ها نیز در سایه این همکاری کاهش پیدا کند.

وی گفت: مساجد باید در خدمت آموزش‌های قرآنی بوده و مسئولین امر باید در ایجاد تسهیلات لازم برای این مسأله اقدامات لازم را انجام دهند و مشکلات اساسی و مهم در زمینه مؤسسات قرآنی را احصا کنند تا بتوان از مسئولین به‌صورت جدی مطالبه کرد.

حجت‌الاسلام قریشی افزود: با اقدامات دولت جدید امیدواریم مشکلات جامعه قرآنی با نگرش و رویکرد جدید رفع شده و در خصوص اتحادیه مؤسسات قرآنی همه باید تلاش کنید و در انتخابات افراد دارای صلاحیت و دغدغه‌مند را انتخاب کنید تا بتوانند به‌خوبی مطالبات و مشکلات جامعه قرآنی را پیگیری و رفع کنند.

وی اظهار کرد: در انجام فعالیت‌ها داشتن اخلاص را سرلوحه کار خود قرار دهید چرا که داشتن اخلاص در هر کاری فضل و عنایت الهی را در پی خواهد داشت و از تلاش‌های مؤسسات قرآنی که در ایام شیوع ویروس کرونا که به فعالیت‌های خود در بسترهای مجازی ادامه دادند قدردانی می‌کنیم و امیدواریم با ریشه‌کن شدن این بیماری فعالیت‌ها گسترده‌تر شود.

انتهای پیام
captcha