مراکز بهزیستی؛ بهترین مکان برای توزیع نذورات مردمی در ماه محرم
کد خبر: 4073222
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

مراکز بهزیستی؛ بهترین مکان برای توزیع نذورات مردمی در ماه محرم

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، گفت: مراکز بهزیستی بهترین مکان برای توزیع نذورات مردمی در ماه محرم در سطح استان هستند و بهزیستی قم به‌عنوان واسطه خیر بین نیکوکاران و نیازمندان واقعی آماده هدایت خیرین به این مراکز است.

مهدی پهلوانی، مدیرکل بهزیستی استان قم به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بهزیستی قم، مهدی پهلوانی، مدیرکل بهزیستی استان قم طی سخنانی‌ با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، اظهار کرد: خیرین، نیکوکاران، دفاتر مراجع عظام تقلید، اماکن و بقاع متبرکه، صاحبان صنوف و صنایع و مدیران استان همیشه و در تمام مناسبت‌ها همراه بهزیستی و حامی جامعه هدف ما بوده‌اند، به‌طوری‌ که در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۱ بیش از ۸۰ میلیارد ریال به مراکز بهزیستی کمک و مشارکت مردمی انجام شده است که بیش از ۹۰% این رقم کمک‌های غیرنقدی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به نزدیکی ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و عرض تسلیت پیشاپیش این ایام، ادامه داد: شیعیان و محبان سرور و سالار شهیدان در این ایام در کنار عرض ارادت به محضر اهل‌ بیت(س) با نذورات و اطعام و قربانی و توزیع سبدهای غذایی و خواروبار به یاری نیازمندان می‌شتابند که بهترین محل برای انجام این امور خیر و سنت حسنه مراکز شبانه‌روزی و روزانه بهزیستی استان اعم از خانه‌های سالمندان، آسایشگاه‌های معلولین، مراکز نگهداری بیماران روانی مزمن، شیرخوارگاه و خانه‌های نگهداری فرزندان بهزیستی، کمپ‌های درمان معتادان و... است و بهزیستی قم به‌عنوان واسطه خیر بین نیکوکاران و نیازمندان واقعی آماده هدایت خیرین به این مراکز است.

پهلوانی با اشاره به سیره معصومین خصوصاً حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در یاری و کمک به نیازمندان و ایتام، بیان کرد: یکی از برکات توزیع مناسب و سازمان‌ یافته نذورات مردمی در ماه محرم گسترش عدالت اجتماعی و کاهش فقر و آلام دردمندان است و شاید به‌ جای توزیع معمول نذورات با توزیع هدفمند از طرف مؤمنان معزز، هیئت، مساجد و حسینیه‌ها بتوانیم در جهت رفع مشکلات گروهی از همشهریان خود گامی مؤثر برداریم.

مدیرکل بهزیستی قم ضمن قدردانی از ائمه جماعت مساجد، مداحان و ذاکرین اهل‌ بیت، وعاظ و خطبا و صاحبان منبر و تریبون در این ایام از این عزیزان دعوت کرد با مراجعه به مراکز بهزیستی در سطح استان ضمن مشاهده خدمات و فعالیت‌های بهزیستی و حجم نیازها و کمبودها با رویکرد گسترش خیر جمعی همگان را به مشارکت در امور بهزیستی و انجام وظایف اجتماعی خود متذکر شوند.

وی افزود: بانیان و خیرین محلات و مناطق شهر در تأمین جهیزیه دختران نیازمند، تعمیر مسکن معلولین و مددجویان، تهیه لوازم سرمایشی، رفع مشکلات معیشتی زنان سرپرست خانوار و مددجویان از کارافتاده و خانواده معتادان در حال درمان همراه ما باشند.

یادآور می‌شود، مردم نوع‌دوست استان می‌توانند با تماس با شماره همراه ۰۹۱۰۹۰۷۳۲۰۵ کمک‌های و نذورات خود را به دست نیازمندان برسانند، همچنین برای پرداخت درگاه #۹۰۹۰*۷۲۴* در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha