عمل به منش شهید سلیمانی‌ مانع از بروز بحرانهاست
کد خبر: 4111288
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷

عمل به منش شهید سلیمانی‌ مانع از بروز بحرانهاست

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: اگر به منش و مرام شهید سلیمانی بحران جامعه عمل می‌شد امروز با برخی بحران‌ها دست به گریبان نبودیم.

عمل به منش شهید سلیمانی‌ مانع از بروز بحرانهاست

به گزارش ایکنا از سمنان، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ۱۱دی ماه در جمع کتابداران استان سمنان، با بیان اینکه فضای فرهیخته کتابداران نشان داد که می‌توان با صمیمیت گفتگو کرد؛ نقدها را شنید و تصمیمات و برنامه‌های مناسبی را برای آینده پیش‌بینی کرد گفت: در آستانه سالگرد شهید سلیمانی،  یکی از برجسته‌ترین شاخصه‌های شهید این است که با وجود داشتن چارچوب، نگرش و جهان‌بینی، متعلق به همه مردم کشور، مردم منطقه و مردم دنیا است.

وی ادامه داد: ارتباط شهید سلیمانی با رهبران دنیا، جهان اسلام و منطقه بی‌نظیر بود و در این ارتباطات انسانیت، اسلام و اهداف انقلاب به بهترین وجه ممکن، دنبال می‌شد.

رمضانی با بیان اینکه تواضع وی در برابر مردم و جدیت‌ در کار، رأفت در برابر مردم حتی از جبهه‌های معاند و سختی در برابر دشمن، از نکاتی است که به سادگی نمی‌شود از آن گذشت.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه بسیاری از رهبران سیاسی توانایی سازماندهی ذهنی و عملی چنین موضوعی را ندارند یادآور شد: شهید سلیمانی در مواجهه با جریان معارض، روحانیت، کودکان، نوجوانان، فرهنگ، حجاب، امور بین‌المللی طوری عمل می‌کردند که پس از شهادت، الگوی سایر افراد شدند.

به گفته وی؛ ما اگر به مرام و منش شهید سلیمانی‌ها درست عمل می‌کردیم امروز با خیلی از بحران‌ها دست به گریبان نبودیم که بر این اساس اگر به سمت برقراری گفت‌وگو می‌رفتیم، با خیلی از این بحرانهای امروز در جامعه مواجه نبودیم.

رمضانی با بیان اینکه ما به گفت‌وگو و انتقال مفاهیم نیاز داریم اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی و کتابداران ما قطعا می‌توانند در ایجاد گفتگو، ایجاد فهم و انعکاس وقایع به خوبی عمل کنند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نظام ارزش‌های جامعه و آنچه برای هویت کشور و آینده ایران مهم و اثربخش است بسیار مهم است که در این راستا ما در کتابخانه‌ها این فرصت را داریم که مسائل را بیان و برای اصلاح و پیشبرد مسیر، کار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در این مسیر به خلاقیت، نوآوری، استفاده از ابزارهای روزآمد، دلگرمی، ذوق و سلیقه و آموزش نیاز داریم متذکر شد: امروز کتابخانه‌های عمومی در حوزه‌های مختلف هنر، فرهنگ، اجتماع، آموزش می‌توانند اثرگذار باشند.

دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی به پشتوانه نظرات علمی اساتید دانشگاه در داخل و خارج برنامه‌ریزی شده اظهار کرد: محورهای اصلی فعالیت کتابخانه‌های عمومی توسط دستگاه‌هایی مانند هیئت امنا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده و باید پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha