بزرگترین پردیس سینمایی شمال غرب کشور در تبریز افتتاح شد
کد خبر: 4124027
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶

بزرگترین پردیس سینمایی شمال غرب کشور در تبریز افتتاح شد

بزرگترین پردیس سینمایی شمال غرب کشور با هزینه کرد ۴۰ میلیارد تومان با حضور رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در تبریز افتتاح شد

پردیس سینماییُ 29 بهمن تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، بزرگترین پردیس سینمایی شمال غرب کشور با هزینه کرد ۴۰ میلیارد تومان با حضور محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلام، عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی امروز چهارم اسفندماه در تبریز افتتاح شد

محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری در این مراسم، گفت: امیدواریم شبکه زیرساختی موردنیاز برای فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر استان کامل شود و هنرمندان دغدغه زیرساختی نداشته باشند.

وی اظهار کرد: امروز در گوشه گوشه این خطه، هنرمندان درجه یک، کاربلد و فهیم در دسترس قرار گرفته و سوژه‌های منحصر به فرد و خرده‌ فرهنگ‌هایی در زمینه‌های متعددی فراهم کرده تا حرف عمیق مردم را به زبان هنر بتوان بیان کرد.

دادمان، افزود: امیدواریم با نگاه صحیح مدیران حوزه فرهنگ روزی برسد که نیاز نباشد یک جوان مستعد در حوزه فرهنگ و هنر برای دیده شدن به مرکز کشور بیاید و به جای آن در خطه‌ای که زیست می‌کند، بتواند با استعداد و توان خود در سطح نخست فرهنگ و هنر کشورمان دیده شود و کارش مورد تحسین قرار گیرد و بتواند درباره مسائل منطقه خود سخن بگوید.

رئیس حوزه هنری، ادامه داد: امروز تلاش ما بر این است تا سینما به محیطی تبدیل شود که خانواده‌ها بدون دغدغه و با آرامش خاطر حضور یابند و در تلاشیم تا به شکل گیری مجتمع فرهنگی به معنای واقعی نزدیک شویم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سند زیست بوم و نقشه تحول هنری آذربایجان شرقی تدوین شد، گفت: در این راستا به این نتیجه رسیدیم که باید کار ویژه استان، روایت آذربایجان پیشرو در انقلاب باشد و امروز امیدواریم با تلاش و همت چهره‌های هنری و جوانان این هدف به اجرا درآید.

حمید رضا جعفریانُ رئیس سازمان سینمایی سوره نیز در این مراسم اعلام کرد: تا پایان سال چهار پردیس سینمایی دیگر در شهرهای ارومیه، آبادان، مشهد و سبزوار افتتاح می‌شود و تعداد سالن‌های سینمایی این سازمان به ۲۰۰ سالن می‌رسد.

وی گفت: هم اکنون حدود ۶۰۰ سالن سینما در کشور فعال است.

عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی نیز با بیان این‌که میراث پروژه‌های عظیم نیمه تمام هستیم، بر تلاش استان برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان به خصوص در بخش فرهنگ و هنر تاکید کرد.

وی افزود: این مجموعه با صرف هزینه ۴۰ میلیارد تومانی و با زحمت اهالی فرهنگ و هنر و افراد بسیاری آماده شده است.

خرم با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام حوزه هنر، گفت: در بخش سالن‌های فرهنگی هنری قرار است تا در سال ۱۴۰۲ تعداد این سالن‌ها در استان را به ۳۰ سالن برسانیم.

وی با اشاره به پروژه راکد مقبره الشعرا طی سال‌های اخیر، ادامه داد: این مجموعه در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به صورت کامل تحویل مردم می‌شود.

خرّم با تاکید بر این‌که باید استعدادهای نابی در استان شکوفا شود، گفت: تعدادی از چهره‌های هنری و هنرمندان عزیز استانمان در سال‌های اخیر فوت کرده‌اند و مراسم‌های بزرگداشتی توسط حوزه هنری برای این چهره‌های هنری برگزار شد. مراکز هنری به تنهایی ارزشی ندارند و ارزش آن‌ها به افرادی است که در آن حصور می‌یابند.

استاندار آذربایجان شرقی، تاکید کرد: تبریز ظرفیت‌ها و استعدادهای کمی ندارد که امیدواریم بتوانیم با تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی هنری ، آن‌ها را در اختیار استعدادهای هنری‌مان قرار دهیم.

حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی، رئیس مجمع نمایندگان شمالغرب کشور نیز با اشاره به تاسیس نهاد حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این نهاد را متولد انقلاب عنوان کرد و گفت: حوزه هنری همزاد با انقلاب اسلامی است.

وی، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نهادها و مجموعه‌های جدیدی در کنار نهادهای همزاد در بخش‌های مختلف تشکیل یافتند. مثلا ما ارتش را داشتیم که در کنار آن سپاه پاسداران تشکیل یافت.

میرتاج الدینی افزود: هم‌چنین ما وزارت کشاورزی را داشتیم که در کنارش جهادسازندگی ایجاد شد و کارهای لازم در دهه اول انقلاب را پیش برد.

وی با بیان این‌که در بخش هنر نیز حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفت، ادامه داد: حوزه هنری دوره‌های مختلفی را سپری کرده و گاهی در اوج بوده است. این نهاد در حوزه ادبیات مقاومت و زمینه‌های هنری دیگر فعالیت‌هایی انجام داده و می‌دهد و از زمانی که دکتر دادمان به ریاست حوزه هنری آمده است، شاهد شکوفایی در عرصه‌های مختلف هنری این نهاد هستیم.

نماینده مردم تبریز خاطرنشان کرد: بسیاری از هنرمندان انقلابی و متعهدی که امسال در چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب در کنار مردم بودند و هستند و به هیچ وجهی از کنارشان نرفته و مسیر خود را گم نکرده‌اند، در حوزه هنری پرورش یافته‌اند.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی همه جانبه از کارهای هنری حوزه هنری پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام
captcha