دومین نشست «قرآن، برنامه زندگی» در حرم رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 4126136
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

دومین نشست «قرآن، برنامه زندگی» در حرم رضوی برگزار می‌شود

رابط نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان‌رضوی از برگزاری دومین نشست «قرآن، برنامه زندگی» در قالب دوشنبه‌های قرآنی در حرم مطهر رضوی خبر داد.

قرآنحجت‌الاسلام محمد عاشوری، رابط نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از استان در خصوص برنامه دوشنبه‌های قرآنی اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان‌رضوی با همکاری دارالقرآن کریم حرم مطهر امام رضا(ع) در اولین روز اسفندماه نخستین جلسه از سلسله نشست‌های قرآنی، در جهت تبیین کاربرد آیات قرآن در زندگی با عنوان «قرآن، برنامه زندگی» در قالب دوشنبه‌های قرآنی را برگزار کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت حرم رضوی در مشهد مقدس این طرح برای نخستین‌بار ویژه دانشجویان، مدرسان و کارکنان دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در هشت دوره پیش‌بینی شده که با توجه به وجود 30 مرکز در استان و 20 مرکز علمی و کاربردی در مشهد تداوم برگزاری این برنامه برای تمام مراکز در نظر گرفته شده است.

عاشوری افزود: این طرح سراسری به‌عنوان یک برنامه تکلیفی است که برای آشنایی و انس بیشتر دانشجویان و اساتید با مفاهیم کاربردی قرآن اجرا می‌شود.در این برنامه که با هدف گسترش معارف قرآنی بین دانشجویان طرح‌ریزی شده است به تبیین کاربرد آیات قرآن کریم در زندگی پرداخته می‌شود و با تدریس حجت‌الاسلام مرتضی امین‌نیا از اساتید حوزه و دانشگاه همراه است.

رابط نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان‌رضوی تصریح کرد: طبق برنامه اعلامی دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان‌رضوی، برگزاری هشت نشست قرآنی با عنوان «قرآن، برنامه زندگی» تا پایان ترم جاری در قالب دوشنبه‌های قرآنی با محوریت تبیین کاربرد آیات قرآن کریم در ساحت‌های مختلف زندگی به‌صورت حضوری برای مراکز آموزش علمی کاربردی استان و به‌صورت مجازی برای همه علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

عاشوری در خصوص ظرفیت حضور در این مراسم گفت: پیش‌‌‌بینی حضور بین 60 تا 200 نفر شرکت‌کننده در هر برنامه صورت گرفته است.

رابط نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان‌رضوی اظهار کرد: دومین نشست این برنامه به‌صورت حضوری و برخط برای مراکز علمی کاربردی در قالب دوشنبه‌های قرآنی دانشگاه، 15 اسفندماه ساعت 13 در دارالتفسیر حرم مطهر رضوی(ع) واقع در مقبره شیخ طبرسی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha