عاشورای امسال نماز جمعه‌ای تاریخی رقم خواهد خورد
کد خبر: 4157761
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۶
امام جمعه بهشهر:

عاشورای امسال نماز جمعه‌ای تاریخی رقم خواهد خورد

حجت‌الاسلام جباری با بیان اینکه عاشورای امسال شاهد رقم خوردن نماز جمعه‌ای تاریخی خواهیم بود، گفت: از برکات این اقامه، ولایت‌مداران بهره خواهند برد.

حجت الاسلام سیدعربعلی جباری

حجت‌الاسلام سیدعربعلی جباری، امام‌ جمعه شهرستان بهشهر، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، با بیان اینکه نماز جمعه در رأس همه امور و برکات مذهبی است، گفت: با توجه به واقع شدن نماز جمعه در ظهر عاشورا، امسال مردم نماز جمعه‌ای تاریخی را در سراسر کشور برگزار خواهند کرد و از برکات این اقامه، ولایت‌مداران بهره خواهند برد.

وی افزود: دشمنان اسلام که نمی‌توانند اثرات مثبت اقامه نماز جمعه را ببینند، بهترین پیام را از این روز خواهند گرفت که مردم ما کماکان با تکیه بر فرهنگ عاشورا در مقابل آن‌ها ایستاده‌اند.

جباری با اشاره به اینکه نماز جمعه دارای آثار و برکات بسیاری است، تصریح کرد: نماز جمعه شامل فرهنگ انقلاب، دین، ولایت‌مداری، اخلاق‌مداری، حجاب و عفاف است، این سخن گزافی نیست.

امام جمعه بهشهر با بیان اینکه امر امام خمینی(ره) بر برپایی نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیانگر هنرمندی این شخصیت برجسته جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: امروز همه برکات ما از همین نماز جمعه است، این ائمه جمعه هستند که ویژگی‌ها و سرافرازی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، اهداف رهبر، مشکلات مردم و خباثت‌های دشمن را تبیین می‌کنند.

وی ابعاد حرکت عاشورایی نماز جمعه را برای مردم واضح دانست و اظهار کرد: امروز مردم انقلاب اسلامی را با نماز جمعه می‌شناسند، هر هفته مردم را به وحدت دعوت می‌کنند و از اختلافات دور نگه می‌دارند. حقایق انقلاب، ارزش‌ها و برکات جمهوری اسلامی را تبیین می‌کنند.

امام جمعه بهشهر ابعاد و آثار حرکت عاشورایی نماز جمعه را برای مردم مسلم و مشخص دانست و ادامه داد: امیدواریم این هفته با اقامه نماز جمعه عاشورایی در سراسر کشور یک پیام عاشورایی بسیار مهم را به دنیای اسلام و بشریت، برای حاکمیت ارزش‌های اصیل در جهان داشته باشد.

انتهای پیام
captcha