اجرای موفقیت آمیز طرح قرآنی «رحله» در مسجدسلیمان
کد خبر: 4165325
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

اجرای موفقیت آمیز طرح قرآنی «رحله» در مسجدسلیمان

مدیر اجرای طرح «رحله» در مسجد سلیمان با اشاره به تأثیر مثبت برگزاری طرح رحله در ایجاد رویکرد قرآنی در این شهرستان گفت: تلاش ما این است که جریان آموزش قرآن را در شهرستان ادامه بدهیم.

طرح قرآنی «رحله» در مسجدسلیماندانیال فرحانی، مدیر برگزاری دوره تخصصی حفظ قرآن شهرستان مسجد سلیمان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با اشاره به پایان دوره طرح «رحله» در مسجدسلیمان گفت: این طرح برای اولین‌بار در شهرستان مسجد سلیمان اجرا شد، ۱۶۰ نوجوان پسر در سنین 12 تا 16 سال از شهرهای مختلف استان در این طرح نام نویسی کردند و در پایان دوره، 56 نوجوان موفق به حفظ اجزاء قرآن شدند.

وی با بیان اینکه این دوره به مدت ۵۰ شبانه‌روز با هدف گیری تربیت حافظ سه جزء قرآن کریم برگزار شد، افزود: در این دوره علاوه بر آموزش‌های قرآنی، تربیتی و اخلاقی، برنامه‌های تفریحی و ورزشی نیز برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده بود. سبک زندگی قرآنی، هم اندیشی قرآنی و تفسیر کاربردی نیز جزء سرفصل‌های آموزشی این طرح بود که با حضور استادان مطرح استان همراه بود.

این حافظ قرآن ادامه داد: اختتامیه این طرح با همکاری معاونت تعلیم سپاه شهرستان مسجد سلیمان، در قالب اردوی زیارتی حفاظ به مشهد برگزار شد. تفاوت این دوره با دیگر دوره‌های طرح رحله این بود که نوجوانان شرکت کننده در این طرح، خود عهده دار مسئولیت‌های مختلف مربوط به مراسمات و برنامه‌ها بودند و هدف از این مشارکت، ایجاد روحیه کار تشکیلاتی در بین نوجوانان بود تا بتوانند همکاری صمیمانه‌ای را در این فضا تجربه کنند.

فرحانی با اشاره به همکاری شرکت نفت، ناحیه مقاومت بسیج، دفتر امام جمعه، شهرداری و فرمانداری شهرستان مسجدسلیمان در اجرای این طرح اظهار کرد: خوشبختانه اجرای این طرح با همکاری کامل این مجموعه‌ها همراه بود و این همکاری باعث شکل گیری یک دوره قرآنی خاطره انگیز در مسجد سلیمان شد.

مدیر برگزاری دوره تخصصی حفظ قرآن شهرستان مسجد سلیمان درباره تأثیر مثبت برگزاری طرح رحله در ایجاد رویکرد قرآنی در شهرستان مسجدسلیمان گفت: تلاش ما این است که جریان آموزش قرآن را در شهرستان ادامه بدهیم. این طرح در قالب دوره‌های آموزش مجازی ادامه پیدا می‌کند و ماهانه یک برنامه حضوری برای حفاظ پیش بینی می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha