هیئت حسینی در مدرسه‌ شاهد الشتر
کد خبر: 4168064
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
حماسه هیئت/ 5

هیئت حسینی در مدرسه‌ شاهد الشتر

نوجوانان مدرسه شاهد شهرستان الشتر به همراه خانواده‌های خود تجربه زیست جمعی را در هیئت حسینی مدرسه دارند.

به گزارش ایکنا، چهارمین رویداد حماسه هیئت‌ با محوریت همدلی، انسجام اجتماعی و نشر خوبی‌ها برگزار می‌شود. در این رویداد اتفاقات خوب و رویدادهای اجتماعی فرهنگی هیئت‌ها شناسایی و در گام دوم این اتفاقات داوری و ارزیابی می‌شود و برگزیده‌ها در سطح ملی حمایت می‌شوند. در ادامه با یکی از طرح‌های ارسالی به پویش حماسه هیئت آشنا شوید؛

«نام هیئت در آن تبادر عرفى، به معنى بى‌‌نظمى است؛ می‌گویند فلانى هیئتى عمل می‌کند، یعنى بى‌‌نظم عمل می‌کند. هیئتى بودن که به اصطلاح تعبیرى از بى‌‌نظم بودن است، به‌‌خاطر چیست؟ به‌‌خاطر این است که وقتى کسى وارد هیئت امام حسین(ع) می‌شود، هیچ‌‌کس به او نمی‌گوید فلان جا بنشین، فلان جا ننشین؛ فلان جور بنشین، فلان جور ننشین؛ کى بیا، کِى برو؛ کاملاً همه‌‌ تحرّکات، برخاسته‌‌ از اراده‌‌ مردم و خواست خود مردم است که آن هم ناشى از ایمان آن‌هاست. این چیز خیلى خوبى است، این را باید نگه دارید.»  

با همین نگاه و رویکرد مدرسه شاهد در شهرستان الشتر هیئتی راه‌اندازی کرده است و در آن نوجوانان به همراه خانواده‌های خود حضور پیدا می‌کنند تا هم تجربه زیست جمعی را داشته باشند و هم با معارف اهل بیت(ع) بیش از پیش آشنا شوند. این هیئت در مناسبت‌های مختلف مراسم برگزار می‌کند و تلاش دارد تا دانش‌آموزان را با سبک زندگی اهل بیت(ع) آشنا کند.

جالب این است که در این هیئت مسئولیت‌ها هم برعهده نوجوانان است و گرداننده بخش‌های مختلف آن مانند روشنایی، صوت و فیلم و عکس آن هستند.

انتهای پیام
captcha