تأسیس مرکز بین المللی فرهنگی در مسجد جامع الجزیره با هدف معرفی اسلام
کد خبر: 4179592
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

تأسیس مرکز بین المللی فرهنگی در مسجد جامع الجزیره با هدف معرفی اسلام

بنابر اعلام مقامات الجزایری، مرکزی فرهنگی بین‌المللی جدیدی در مسجد جامع این کشور با هدف گسترش فرهنگ و معرفی اسلام احداث خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه الجزایری الخبر، مقامات الجزایر تصمیم گرفتند یک مرکز فرهنگی در مسجد جامع الجزیره تاسیس کنند که وظیفه‌اش ترویج فرهنگ اسلامی و معرفی اسلام و میراث اسلامی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، این مرکز فرهنگی یک نهاد عمومی با ماهیت اداری و دارای استقلال مالی خواهد بود. امور مرکز تحت سرپرستی رئیس مسجد جامع الجزیره مدیریت خواهد شد.

از جمله وظایف این مرکز فرهنگی، برجسته سازی اندیشه اسلامی معاصر، ترویج گفت‌وگوی فرهنگی و علمی درباره مهم‌ترین مسایل دینی، علمی و فرهنگی و تشویق خلاقیت‌های فرهنگی اسلامی و ابتکارات خلاقانه است.

مسجد جامع الجزیره، که بزرگترین مسجد در قاره افریقا به شمار می آید، برای مقابله با آثار دوران استعماری فرانسه در این کشور ساخته شده است.

این مسجد در مساحت 27.75 هکتار ساخته شده و ارتفاع گلدسته آن 267 متر مربع است. ظرفیت آن 120 هزار نمازگزار است. این مسجد در مجتمعی از 12 ساختمان تشکیل شده است که شامل کتابخانه با یک میلیون کتاب، سالن کنفرانس، موزه هنرو تاریخ اسلام و مرکز تحقیقات در تاریخ الجزایر است.

انتهای پیام
captcha