تمدن اسلامی نیازمند انسان‌سازی است
کد خبر: 4191867
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴

تمدن اسلامی نیازمند انسان‌سازی است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه ایمان و عمل صالح انسان را به مرحله تعالی می‌رساند، گفت: تمدن اسلامی نیازمند انسان‌سازی است، انسان تا زمانی‌که از خدا نترسد و خدا را باور نکند موفق نخواهد بود.

اجلاسیه استانی اندیشه‌های قضائی مقام معظم رهبری در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز، 13 دی‌ماه در اجلاسیه استانی اندیشه‌های قضائی مقام معظم رهبری با موضوع «قوه قضائیه، مبارزه فراگیر با فساد» که در سالن اجتماعات دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید روزی به دست خداست اما بسیاری از انسان‌ها آن را باور ندارند.

وی با بیان اینکه توجه به زیربناهای انسانی در بسیاری از نشست‌ها و کنگره‌ها مغفول مانده است، گفت: هرچقدر که از عمر انسان بگذرد، میزان تبهکاری او می‌تواند نسبت به خود و جامعه‌اش فزونی یابد؛ تمدن اسلامی نیازمند انسان‌سازی است، انسان تا زمانی‌که از خدا نترسد و خدا را باور نکند موفق و کارساز نخواهد بود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه برکت و توسعه دادن روزی به دست خداست، تصریح کرد: باید برای ایمان و عمل صالح تلاش کنیم، نه اینکه به روزگاری برسیم که از لحاظ مقامی و مکانی تحقیر شویم. خودسازی وظیفه انسان است و انسانی که همه فعالیت‌هایش در راه خدا باشد منفعت خواهد برد اما اگر برای نفس باشد ضرر خواهد کرد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه ایمان و عمل صالح انسان را به مرحله تعالی می‌رساند، گفت: کسی می‌تواند در مبارزه با فساد موفق عمل کند که با نفس مبارزه کند.

انتهای پیام
captcha