نگاهی به فعالیت‌های گروه جهادی شهید علی شبانی شوکت‌آباد
کد خبر: 4194718
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳

نگاهی به فعالیت‌های گروه جهادی شهید علی شبانی شوکت‌آباد

جانشین گروه جهادی شهید علی شبانی شوکت‌آباد بیرجند گفت: هدف و رسالت این گروه کمک و خدمت‌رسانی به مردم نیازمند و آبادانی مناطق کمتر توسعه‌یافته و کم‌برخوردار است.

محمد تاج نیا، جانشین گروه جهادی شهید علی شبانی شوکت آبادمحمد تاج‌نیا، جانشین گروه جهادی شهید علی شبانی شوکت‌آباد بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این گروه از سال ۱۳۹۹ به‌صورت غیررسمی و در اردیبهشت ۱۴۰۰ به‌صورت رسمی کار خود را با کسب مجوز از سازمان بسیج سازندگی آغاز کرد و در سطح روستای گردشگری شوکت‌آباد و روستا‌های هم‌جوار به‌صورت خودجوش فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات مردم، محرومیت‌زدایی و گره‌گشایی موانع پیش روی افراد محروم و نیازمند از اهداف این گروه جهادی است، گفت: چار‌چوب گروه طبق اساسنامه سازمان بسیج سازندگی مشخص شده است که طبق ضوابط تعیین شده فعالیت می‌کنیم و الان نیز با تشکیل قرارگاه‌های عملیات جهادی گروه‌های جهادی سازماندهی شدند و با هماهنگی قرارگاه و رده بالاتر فعالیت می‌کنند.

تاج‌نیا با بیان اینکه اسم این گروه جهادی به نام مبارک شهید «علی شبانی شوکت‌آباد» بوده که زادگاه این شهید در روستای گردشگری شوکت‌آباد است با اشاره به اینکه هدف و رسالت این گروه کمک و خدمت‌رسانی به مردم محروم نیازمند و آبادانی مناطق کمتر توسعه‌یافته و کم‌برخوردار است، افزود: این گروه جهادی از هشت نفر استادکار بنا، معمار، دو مهندس عمران یکی مجری و دیگری ناظر فنی و ۳۰ نفر افراد بسیجی عادی و فعال پایگاه شهید محمد علی‌آبادی شوکت‌آباد تشکیل شده است که بر‌اساس نیاز و اعلام فراخوان افراد به اردوی جهادی اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: بازسازی کامل مسجد پنج تن آل عبا شوکت‌آباد و ساخت دو سرویس بهداشتی و آبدارخانه برای مسجد، دیوارکشی نمای بیرونی مسجد، کاشی‌کاری و سرامیک کاری سرویس‌های بهداشتی مسجد جوادالائمه(ع) واقع در مسکن مهر روستا، کمک و همکاری در حوزه آبرسانی با همکاری گروه جهادی امام موسی بن جعفر(ع) در روستای محروم و مرزی کال سرخ سربیشه، دیوار چینی مسجد امام زمان(عج)  واقع در سایت مسکن بلوار شهید ناصری در سه هفته متوالی، سیمان‌کاری و کف‌سازی چند سرویس بهداشتی و آشپزخانه مسجد، حسینیه و مدرسه در روستاهای محروم و... از کارهای عمرانی است که در این گروه جهادی انجام شده است.

تاج‌نیا در خصوص اقدامات غیرعمرانی این گروه جهادی افزود: اهدای خون، اردوهای زیارتی مشهد مقدس، توزیع بسته‌های کمک معیشتی در زمان شیوع ویروس کرونا و ویژه شب یلدا و لوازم‌التحریر در روستای محروم کال سرخ، جمع‌آوری لباس و توزیع بین نیازمندان در روستا‌های محروم، پرداخت بخشی از بدهی یک زندانی آبرومند بدهکار و بخش عمده‌ای از جهیزیه دو نوع عروس از جمله کارهای انجام شده غیرعمرانی این گروه جهادی است.

جانشین گروه جهادی شهید علی شبانی شوکت‌آباد گفت: با توجه به اینکه اغلب اعضای گروه شاغل هستند فعالیت گروه جهادی اغلب در روز‌های تعطیل است که در حوزه عمرانی بیشترین کارها در مساجد، حسینیه‌های مدارس و مناطق محروم بوده است.

وی یادآور شد: با توجه به نیاز‌سنجی در اردو‌های قبلی خلأ کار فرهنگی مشهود بود و بر این شدیم که در شهریور سال ۱۴۰۲ دومین گروه جهادی به درخواست سازمان و مردم گروهی به نام شهید حمیدرضا مساح شوکت‌آباد تأسیس کردیم که در حوزه فرهنگی شروع به فعالیت کرده است.

انتهای پیام
captcha