افزایش همدلی جوانان آمریکایی با مردم فلسطین
کد خبر: 4207366
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶

افزایش همدلی جوانان آمریکایی با مردم فلسطین

بر اساس نظرسنجی جدیدی که مرکز پژوهش های «پیو» در آمریکا انجام داده، طی حمله کنونی رژیم صهیونیستی به غزه، تعداد جوانانی که در ایالات متحده دیدگاه مثبتی نسبت به فلسطین دارند از تعداد طرفداران این رژیم پیشی گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، طبق نتیجه منتشر شده از این نظرسنجی، ۶۰ درصد آمریکایی‌های بین ۱۸ تا ۲۹ ساله، موضع مثبتی نسبت به مردم فلسطین از خود ابراز کرده‌اند.

این نظرسنجی جدیدترین آن در نوع خود درخصوص موضع آمریکایی‌ها نسبت به حمله رژیم صهیونیستی به باریکه غزه به شمار می‌رود.

نتیجه نظرسنجی‌های دیگری که طی ماه‌های گذشته در آمریکا انجام شده نیز نشان می‌دهد که تعداد افراد مخالف با حمله رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه غربی افزایش قابل توجهی داشته است.

نتیجه نظرسنجی روزنامه نیویورک تایمز با دانشکده سیه نا در دسامبر سال میلادی گذشته، حاکی از آن است که نیمی از جوانان آمریکایی بر این باورند که رژیم صهیونیستی تعمدا دست به کشتار غیرنظامیان در باریکه غزه می‌زند.

نظرسنجی دیگری که روزنامه اکونومیست در ژانویه گذشته انجام داده بود، نشان داد که ۳۵ درصد از آمریکایی‌ها اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها می‌دانند.

‌با این وجود، به نظر می‌رسد مردم آمریکا هنوز هم از حقیقت آنچه در سایه تجاوزهای رژیم صهیونیستی در غزه می‌گذرد به خوبی آگاه نشده‌اند. مرکز پژوهش‌های «پیو» اعلام کرده که ۴۸ درصد از آمریکایی‌ها اطلاع ندارند که تعداد کشته شده‌های اسرائیلی این جنگ بیشتر هستند یا تعداد فلسطینی‌هایی بیشتر است که زیر بمباران های بی وقفه صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

گفتنی است که از آغاز نسل کشی رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، بیش از ۳۲ هزار فلسطینی در این منطقه به شهادت رسیده‌اند که عمده آنها زنان و کودکان بودند.

انتهای پیام
captcha