عملیات «وعده صادق» معادلات جهانی را تغییر داد
کد خبر: 4211284
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲
امام جمعه قزوین:

عملیات «وعده صادق» معادلات جهانی را تغییر داد

امام جمعه قزوین گفت: عملیات وعده صادق معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را تغییر داد، با این عملیات تمام کشورهای منطقه و حتی خارج از منطقه و تمام کشورهای دنیا فهمیدند که اگر بخواهند ارتباطشان را با رژیم صهیونیستی ادامه بدهند باید خودشان را با جمهوری اسلامی هماهنگ کنند

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که ۳۱ فروردین در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، گفت: امروز مهمترین مناسبت برای مردم دنیا، علی‌الخصوص برای مسلمانان جهان، به ویژه برای پیروان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) موضوع رژیم صهیونیستی است، اظهار انزجار مردم دنیا علیه صهیونیست‌ها این را به خوبی نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی باید از صحنه روزگار حذف شود، بیان کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی در بیانی راجع به صهیونیست‌ها فرمودند کشوری به نام اسرائیل در روی نقشه جغرافیا نداریم، یعنی این رژیم جعلی و ساختگی را با پونز به روی نقشه جهان چسبانده‌اند و این باید برداشته شود، خیلی زود هم ان‌شاالله برداشته خواهد شد. رهبر حکیم انقلاب در ادامه این بیان فرمودند آنچه روی نقشه هست، فلسطین است که متعلق به مسلمان‌ها و پایتخت آن بیت‌المقدس است.

این مسئول اظهار کرد: این یهودی‌های صهیونیسم آمده‌اند فلسطین را اشغال کرده‌اند، باید اشغالگران را به سطل زباله فرستاد و این به زودی ان شاالله انجام خواهد شد. براساس آنچه روزنامه‌های صهیونیستی می‌نویسند؛ آن‌ها در درون خودشان هم به اختلافات شدیدی خورده‌اند و الحمدالله در همه جای عالم علیه صهیونیست‌ها نهضت نفرت به پا شده است.

وی ادامه داد: عملیات حماسی وعده صادق برکات بسیاری برای ما داشت که به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد، یکی از این برکات شکست هیمنه دروغین آمریکا، صهیونیست‌ها و انگلیس است، این‌ها نباید جدا از هم دیده شوند، همه این‌ها سیاه، کثیف و آلوده هستند، هیبت همه این‌ها شکست و معلوم شد که ما می‌توانیم به آنان سیلی محکم بزنیم، آمریکا و صهیونیست‌ها هم هیچ غلطی نمی‌توانند بکند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: دومین برکتی که این عملیات داشت تغییر معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بود، با این عملیات تمام کشورهای منطقه و حتی خارج از منطقه و تمام کشورهای دنیا فهمیدند که اگر بخواهند ارتباطشان را با رژیم صهیونیستی ادامه بدهند باید خودشان را با جمهوری اسلامی هماهنگ کنند، برای اینکه منافعشان به خطر خواهد افتاد، فقط یک شاخه و یک میوه از ثمرات جمهوری اسلامی آن‌ها را در دریای سرخ زمین‌گیر کرد و آن‌ها خوب فهمیدند که ما می‌توانیم، فقط عراق می‌تواند آن‌ها را زمین‌گیر کند، فقط حزب الله لبنان می‌تواند آن ها را زمین‌گیر کند.

وی اظهار کرد: خیلی وقت‌ها حزب الله به ایران پیام می‌دهد و می‌گوید شما با فلان مسئله کاری نداشته باشید، ما حساب آمریکا و اسرائیل را می‌رسیم، شما خودتان را به زحمت نیندازید، یمن نیز به ما این طور پیام می‌دهد و می‌گوید شما خودتان را برای کارهای بزرگتر آماده کنید، فلان کار را به ما بسپارید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: بنابراین شرایط منطقه عوض شده است، الان دیگر در کشورهای اسلامی قلب‌های مسلمانان آکنده از نفرت نسبت به صهیونیست‌ها شده است، سران این کشورها دیگر جرأت نمی‌کنند با صهیونیست‌ها رفاقت کنند، تا حالا هم اگر این غلط را کردند کم کم باید وضعشان را تغییر دهند.

وی گفت: سومین برکت این عملیات، اتحاد، انسجام ملی، وحدت و همدلی آحاد مردم ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، بعد از این عملیات مردم بیشتر به روی هم لبخند می‌زنند، بیشتر احساس می‌کنند دستشان یکی است و دشمنشان مشخص است، خیلی از اختلافات داخلی با این عزت و اقتداری که به وجود آمده از بین می‌رود و همدلی، برادری، اقتدار، انسجام و محبت جای آن می‌نشیند.

جهانیان نفرت خود را علیه صهیونیست اعلام کردند

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: چهارمین برکت این عملیات، تثبیت جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار و محور ظلم ستیزی است، در شهرهای مختلف کشور ما بارها تظاهرات و اظهار انزجار نسبت به صهیونیست‌ها انجام شده است، این اظهار انزجار در انگلیس، واشنگتن، آمریکا، نیویورک و در کشورهای مختلف شرق و غرب عالم هم اتفاق افتاد، جمهوری اسلامی که نباید در این حد باشد، باید قدش بلندتر و دستش قدرتمندتر باشد، ما این را در عملیات وعده صادق نشان دادیم.

وی ادامه داد: همه دنیا فهمیدند که بقیه فقط شعار دادند، البته خیلی هم کار خوبی کردند، این شعارها خیلی مهم بود، این رفراندوم جهانی علیه صهیونیست‌ها و انزجار و نفرت علیه رژیم غصبی بود، این کار خوبی بود اما بعد از شعار دادن ما باید عملیات را هم ببینیم.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: شعار مثل رعدوبرق است، امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید ما رعدوبرقی نیستیم که نباریم و پشت سر ما باران نیاید، یعنی اگر شعار می‌دهیم و اگر رعدوبرق می‌بینید، پشت سرش باران است، فرق بین جمهوری اسلامی با دیگران این بود که ما به برکت جمهوری اسلامی دستمان باز است، اختیار، اراده و قدرت داریم، ما فقط رعدوبرق نبودیم، بارش باران موشک‌های خشم بر سر صهیونیست‌ها بودیم، این تفاوت خیلی مهم است.

وی اظهار کرد: پنجمین برکت این عملیات، محبت و احترام مسلمانان جهان به جمهوری اسلامی، رهبر فرزانه انقلاب و مردم عزیز ایران روز افزون شده است، ششم اینکه محبت و احترام همه ظلم ستیزان عالم نسبت به مردم ایران، نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و بسیج مردمی ایران اسلامی افزوده شده است و در مبارزه با ظلم ما را در خط مقدم می بینند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: هفتم اینکه گرایش مردم جهان به اسلام بیشتر شده است، حرم اسلام درهای مختلفی دارد که یکی از آن‌ها کرامت انسانی است، وقتی مردم دنیا می‌بینند دستور اسلام برای زن، مرد، کوچک و بزرگ احترام، حفظ کرامت و حفظ شخصیت است، مشتاق اسلام می‌شوند و کرامت انسانی یکی از درهای ورودی به حریم اسلام می‌شود. یکی دیگر از درهای ورودی به حریم اسلام عدالت و ظلم‌ستیزی است، مردم دنیا این را در ایران اسلامی به خوبی می‌بینند.

وی خاطرنشان کرد: هشتمین برکت، شاد کردن دل‌های کودکان، زنان، آوارگان، گرسنگان، مجروحان و بی خانمان‌های غزه بود، امروز یکی از مهمترین اعمال صالح این است که این جماعت مورد لطف و محبت قرار بگیرند، حواسمان باشد که این‌ها گرسنه هستند، اگر می‌توانیم کاری برایشان بکنیم، حواسمان باشد وقتی موشک‌های وعده صادق از بالای سر مردم غزه رد می‌شد صدای «لبیک یاحسین» و «لبیک یا خامنه ای» از آنجا شنیده می‌شد، یعنی آن‌ها نگاهشان به اهل بیت(ع) و امیرالمؤمنین(ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: از دیگر برکات این عملیات، تشدید اختلافات داخلی بین سران داخلی رژیم صهیونیستی است که ان شاءالله همین اختلافات از درون آن‌ها را فرو خواهد ریخت.

انتهای پیام
captcha