فراخوان جشنواره سراسری «روح خدا» در کردستان اعلام شد
کد خبر: 1402254
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴

فراخوان جشنواره سراسری «روح خدا» در کردستان اعلام شد

گروه هنر: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان کردستان از اعلام آیین‌نامه و فراخوان جشنواره کشوری «روح خدا» در مراکز فرهنگی، مؤسسات قرآنی و کانون‌های مساجد استان خبر داد.

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، گفت: آیین‌نامه اجرایی دومین دوره جشنواره کشوری «روح خدا»، به‌مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و پنجاه و یکمین سالگرد قیام تاریخ‌ساز و ماندگار 15 خرداد برگزار می‌شود.

وی شناسایی ابعاد مختلف شخصیتی امام خمینی(ره)، آشکارسازی ابعاد قیام 15 خرداد و نقش رهبری امام خمینی(ره)، تبیین و احیای هرچه بیشتر گفتمان امام(ره) و رهبری، ترویج سیره عملی و نظری امام خمینی(ره) و صدور آن به خارج از مرزها، تبیین و ترویج پیام‌های قیام 15 خرداد و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های مساجد استان کردستان اظهار کرد: تشریح نقش توده‌های مردم در حمایت از قیام 15 خرداد، تبیین نقش ولایت فقیه در جامعه اسلامی و جایگاه رهبری در نظام اسلامی، تبیین نام‌گذاری سال، توسط مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، شناسایی ابعاد مختلف انقلاب 22 بهمن 1357 و دستاوردهای آن از دیگر اهداف برگزاری دومین جشنواره کشوری«روح خدا» است.

وی تمامی اقشار مسجدی جامعه، به‌ویژه جوانان را گروه هدف این جشنواره سراسری عنوان و اظهار کرد: امام خمینی(ره) و انقلاب 22 بهمن 1357 و قیام 15 خرداد سال 1342 موضوع هدف این جشنواره است که توسط دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان یزد و با مشارکت دبیرخانه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به‌صورت کشوری برگزار می‌شود.

گلباغی با اشاره به موضوعات جشنواره افزود: این جشنواره در موضوعات مقاله‌نویسی، شعر و سرود، مسابقه پیامکی، وصیت‌نامه امام(ره)، نشریات تجربی و ویژه‌نامه‌های مساجد، وبلاگ‌نویسی (مسجد بلاگ)، مسابقه کتابخوانی، نقاشی و خوشنویسی، نامه‌ای به روح خدا، عکاسی، خاطره‌نویسی برگزار می‌شود.

وی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی را موضوع ویژه جشنواره ذکر کرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند در رشته مقاله‌نویسی با موضوعات امام خمینی(ره) و مساجد، امام خمینی(ره) و فرهنگ هنر، امام خمینی(ره) و بیداری اسلامی، امام خمینی(ره) و اقتصاد، امام خمینی(ره) و جوانان، امام خمینی(ره) و انقلاب 1357، امام خمینی(ره) و مسئولان، امام خمینی(ره) و ولایت فقیه، امام خمینی(ره) و عرفان، امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های مساجد استان کردستان با اشاره به شرایط موضوع شعر و سرود گفت: شرکت برای عموم علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی آزاد بوده و از هر شاعر فقط دو اثر پذیرفته می‌شود و علاوه بر در نظر گرفتن سطح تکنیکی آثار شامل زبان، ساختار، محتوا و رعایت موارد فنی در سرودن شعر از قبیل وزن شعری، ردیف و قافیه و سایر مواردی که بتوان نام شعر بر اثر ارئه شده گذاشت.

وی بهترین جمله درباره فضایل امام خمینی(ره) و شخصیت الهی و سیاسی ایشان را مسابقه پیامکی این جشنواره ذکر کرد و افزود: علاقه‌مندان باید برای بخش وصیت‌نامه امام(ره) تحلیلی جامع از وصیت‌نامه امام خمینی(ره) در 3 تا 5 صفحه ارائه کنند.

گلباغی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند نشریات تجربی و ویژه‌نامه‌های کانون‌های مساجد خود را در دو نسخه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و در بخش وبلاگ‌نویسی(مسجد بلاگ) نیز نشانی وبلاگ یا مسجد بلاگ خود را به نشانی kmyazd@yahoo.com ارسال کنند.

وی برگزاری مسابقه اینترنتی از کتاب شرح دعای سحر(عرفانی - اخلاقی) تألیف امام خمینی(ره) را موضوع بخش مسابقه کتابخوانی ذکر کرد و یادآور شد: قسمت نقاشی که در دو بخش زیر10 سال - 10 الی 20 سال و در قسمت خوشنویسی نیز در دو بخش زیر 15 سال و بالای 15 سال برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند عبارت‌های امام روح‌الله، پیرجماران، «روح خدا» را خوشنویسی یا نقاشی کنند.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند نامه‌ای را در 1 یا 2 صفحه به امام خمینی(ره) به‌عنوان پدر پیر انقلاب اسلامی بنویسند و یا خاطره خود را در مورد دیدارها و ملاقات‌های امام(ره) و یا در مورد اتفاقات به‌وجودآمده در حرم ایشان در بهشت زهرا و یا در مورد شرکت در کاروان‌های اعزامی جهت ارتحال امام(ره) و... برای شرکت در جشنواره ارسال کنند.

گلباغی  با بیان اینکه هر عکاس می‌تواند 5 عکس منتخب خود را در زمینه موضوعات جشنواره به دبیرخانه جشنواره ارسال کند، افزود: شرکت‌کنندگان تا هفتم مرداد سال جاری فرصت شرکت در این جشنواره سراسری را دارند.

وی به زمان برگزاری جشنواره نیز اشاره کرد و یادآور شد: جشنواره همزمان با 30 مرداد سال جاری روز جهانی مسجد برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در یزد، بلوار دانشجو، جنب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان یزد ارسال کنند.

captcha