آیات کاربردی قرآن به‌صورت غیرمستقیم وارد زندگی دانش‌آموزان شود
کد خبر: 1418746
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
مدیرکل فرهنگی ـ هنری آموزش و پرورش:

آیات کاربردی قرآن به‌صورت غیرمستقیم وارد زندگی دانش‌آموزان شود

گروه اجتماعی: هنر برای دانش‌آموزان یک مقوله مهم است و می‌توان از آن با روش‌های درست استفاده کرد و آیات کاربردی قرآن را به نحوی غیرمستقیم وارد زندگی آنان کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مهدی علی اکبرزاده، مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش امروز، 27 خرداد در جمع خبرنگاران در شیراز با اشاره به برگزاری گردهمایی رؤسای ادارات فرهنگی و هنری ادارات کل آموزش و پرورش سطح کشور با موضوع رویکرد قرآنی به فعالیت‌های هنری دانش‌آموزان در شیراز گفت: ما در این همایش می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که چگونه می‌توان مسابقات فرهنگی ـ هنری دانش‌آموزان که امسال سی و دومین دوره آن در تابستان در مرحله کشوری برگزار خواهد شد، را رنگ و بوی قرآنی بخشیم که البته روش‌های استفاده از این موضوع بسیار مهم است.
وی اظهار کرد: در این گردهمایی استفاده از نظرات، پیشنهادات و تجربیات مدیران فرهنگی استان‌ها صورت می‌گیرد که می‌‌توانند کمک فکری برای آموزش و پرورش باشند و ما نیز بتوانیم با اصول علمی درست و روش‌های مناسب این مهم را پی‌ریزی کنیم.
وی، برگزاری این گردهمایی را نوعی اتاق فکر دانست و گفت: اعتقاد ما بر این است که رویکردهای قرآنی و استفاده از رهنمودهای روشنگرانه قرآن همیشه مدنظر همه مربیان تربیتی ما بوده است اما نه به صورت مدون و مشخص در یک راستای خاص خصوصاً هنر لذا تلاش می‌کنیم این مقوله را در موضوع هنر ساماندهی کنیم.
علی اکبرزاده عنوان کرد: هنر برای دانش‌آموزان یک مقوله مهم است و می‌توان از آن با روش‌های درست استفاده کرد و آیات کاربردی قرآن را به نحوی غیرمستقیم وارد زندگی آنان کنیم که گرایش‌های آنها سمت و سوی قرآنی پیدا کند.
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در ادامه با تأکید بر اینکه امروز برای امور تربیتی یک احیای دوباره صورت گرفته است، گفت: مقام معظم رهبری نیز در دیداری که با معلمان در اردیبهشت سال جاری داشتند بر ضرورت این امر تأکید فرمودند و ما نیز تصمیم داریم تا آن را در سطح آموزش و پرورش به عنوان دستورالعمل اجرایی کنیم.
علی اکبرزاده به تخصیص اعتبار 2 میلیارد تومانی به بازنویسی و ایجاد شرایط مناسب با سن و شرایط خاص دانش‌آموزان در زمینه آثار شهید مطهری در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت:‌ بازسازی ما از آثار شهید مطهری در قالب‌های مختلف صورت می‌گیرد به‌عنوان مثال در قالب فیلم، نقاشی متحرک و یا فیلم داستانی و بازسازی ما به این معنا نیست که دوباره آثار شهید مطهری را بنویسیم بلکه تلاش می‌کنیم به روش‌های مختلف افکار و عقاید شهید مطهری را در سطح دانش‌آموزان ارائه دهیم.

captcha