مقصر دانستن تیم هسته‌ای در به بن‌بست رسیدن مذاکرات، بازی در زمین دشمن است
کد خبر: 1475675
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
محمدحسن قدیری ابیانه:

مقصر دانستن تیم هسته‌ای در به بن‌بست رسیدن مذاکرات، بازی در زمین دشمن است

گروه سیاسی: یک کارشناس مسائل استراتژیک تأکید کرد: همه جناح‌ها انگشت اتهام به نتیجه نرسیدن توافقات را به سوی آمریکا نشانه بگیرند و اگر جریانی تلاش کند که خودی‌ها را عامل به توافق نرسیدن مذاکرات معرفی کند، در زمین آمریکا بازی کرده است.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با بیان اینکه آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران دنبال وعده‌های نسیه و گرفتن امتیازات نقد است، گفت: نتیجه مثبتی که جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات خواهد گرفت این است، همگان متوجه می‌شوند که آمریکا به اصطلاح «آدم بشو» نیست؛ در این صورت  آگاهی و انسجام ملی در مقابل توطئه‌ها و فشارهای خارجی تقویت خواهد شد و این مسئله به نفع ملت ماست.
وی در پاسخ به این سؤال که رسیدن به توافق نهایی مطلوب ایران است یا خیر، اظهار کرد: اگر آمریکا به حقوق ملت ایران تن بدهد خیلی خوب است اما سؤال اینجاست که «آیا آمریکا آدم می‌شود؟!»؛ عده‌ای می‌گویند آیا می‌شود آمریکا از خر شیطان پایین بیاید؟! اما من می‌گویم آمریکا سوار بر خر شیطان نیست، بلکه خود شیطان است!

ضرورت تلاش ایران برای مقابله با زیاد‌ه‌خواهی‌های غرب

قدیری ابیانه با اشاره به ضرورت تلاش جمهوری اسلامی برای مقابله با زیاده‌خواهی‌های غرب گفت: ما در زمان جنگ تحمیلی تجربه‌ای را پشت سر گذاشتیم مبنی بر اینکه علی‌رغم تحمیل جنگ هشت ساله، صدام مجبور شد معاهده 1975 را بپذیرد، اسرا را آزاد و سرزمین‌های اشغالی را تخلیه کند؛ این در حالی بود که لحظه‌ای از خصومتش نسبت به ملت ایران کم نشد و تا آخرین لحظه عمرش این خصومت ادامه داشت اما به دلیل اینکه در میدان عمل شکست خورده بود، چاره‌ای جز تن دادن به حقوق ملت ایران نداشت.
این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: ما باید مانند زمان جنگ قوی عمل کنیم تا دشمن عملاٌ مجبور شود به حقوق ملت ایران تن بدهد؛ غرب به میل خودش این کار را نخواهد کرد و دست از دشمنی‌هایش بر نخواهد داشت اما همانطور که در دوران دفاع مقدس دشمن به دلیل شکست خوردن در میدان عمل ناچار به پذیرش حقوق ایران شد، امروز نیز باید آمریکا را در میدان عمل شکست دهیم.
وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ملت ایران گفت: در محاصره اقتصادی مقاومت اقتصادی چاره کار است، منتها هم مردم و هم مسئولان باید احساس مسئولیت کنند؛ امروز ساعات کاری کم و تعطیلات زیاد است؛ اسراف و ترجیح کالای خارجی به کالای ایرانی هنوز یک فرهنگ است که باید اصلاح شود؛ در این صورت است که دیوار تحریم‌ها شکسته و دشمن در میدان عمل شکست خواهد خورد.

نگرانی‌های غرب بازی تبلیغاتی است

کارشناس مسائل استراتژیک در مورد دلیل نگرانی غرب از فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: فعالیت‌های هسته‌ای ایران مسئله ناروشنی نیست و این را خود آمریکا نیز می‌داند؛ در این مورد جای نگرانی هم وجود ندارد اما اگر می‌بینیم که غرب ابراز نگرانی می‌کند در راستای تبلیغات و جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی است.
قدیری ابیانه تصریح کرد: هدف آمریکا از این تبلیغات این است که بر ملت ما سلطه پیدا کند، منابع ما را ببرد و نهایتاً با تجزیه کشور قدرت دفاعی را بگیرد.
وی با اشاره به حضور جدی آمریکا پای میز مذاکره با ایران گفت: ایالات متحده امکان پیروزی در یک حمله نظامی را ندارد؛ اگر ارزیابی‌هایشان نشان می‌داد که این امکان وجود دارد این اتفاق زمان جرج بوش می‌افتاد اما خودشان می‌دانند که اگر دست به حمله نظامی بزنند به شدت زیان خواهند کرد.

انگشت اتهام آمریکا از همین الان به سمت ایران است

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: آمریکا تلاش می‌کند ایران را به عنوان عامل فشارها و تحریم‌ها معرفی کند؛ لذا از همین الان انگشت اتهام را به سوی ایران گرفته‌اند که اگر توافقی صورت نگرفت ایران را مقصر نشان دهند.
وی افزود: باید همه جناح‌ها انگشت اتهام به نتیجه نرسیدن توافقات را به سوی آمریکا نشانه بگیرند و اگر جریانی تلاش کند که خودی‌ها را عامل به توافق نرسیدن مذاکرات معرفی کند، در زمین آمریکا و به نفع آمریکا بازی کرده است.
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا تصریح کرد: ما باید به همه دنیا نشان دهیم که آمریکا مقصر اصلی است، چرا که می‌خواهد به حقوق طبیعی ایران تمکین نکند؛ در این صورت اتحاد دشمن علیه ما تضعیف خواهد شد، ضمن اینکه در داخل انسجام ما بیشتر می‌شود.

captcha