اختتاميه همايش «نهج‌البلاغه و علوم انسانی» در دانشگاه بوعلی‌سينا برگزار شد
کد خبر: 2323605
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۹

اختتاميه همايش «نهج‌البلاغه و علوم انسانی» در دانشگاه بوعلی‌سينا برگزار شد

گروه سياسی و اجتماعی: مراسم اختتاميه دومين همايش ملی «نهج‌البلاغه و علوم انسانی» پنجشنبه، 21 ارديبهشت‌ماه، در دانشگاه بوعلی‌سينا برگزار شد.

مرتضی قائمی، دبير اجرايی همايش «نهج‌البلاغه و علوم انسانی»، پنجشنبه، 21 ارديبهشت‌ماه، در مراسم اختتاميه همايش «نهج‌البلاغه و علوم انسانی»، گفت: همايش «نهج‌البلاغه و علوم انسانی» در چهار محور؛ اقتصاد، روانشناسی، علوم سياسی و علوم اجتماعی برگزار شد.
وی افزود: 586 مقاله به دبيرخانه اين همايش رسيد كه 190 مقاله در مرحله نهايی پذيرفته شد و داوران برجسته‌ايی به امر داوری نظارت داشته‌اند.
قائمی اضافه كرد: 50 مقاله در دو سالن با حضور اصحاب مقالات و علاقه‌مندان ارائه شد مقالات بسيار خوبی ارائه شد اميدواريم كه نگارش اين مقالاات استمرار پيدا كند.
وی اظهار كرد: اميداريم كه در الگوسازی اقتصاد، تعلم و تربيت، حقوق، مسائل اجتماعی، مباحث متفاوت در حل بحران‌هايی كه در سطح جامعه داريم از نهج‌البلاغه استفاده كنيم.
قائمی اذعان كرد: به نظر من در جامعه انسجام لازم را در بهره‌گيری از مباحث نهج‌البلاغه نداشته‌ايم و نتوانسته‌ايم به طور محسوس از اين منبع مستحكم استفاده كنيم.
وی بيان كرد: اميدواريم با اين گونه همايش‌ها، كتاب‌ها و رشته‌هايی كه در دانشگاه‌ها راه‌اندازی شده است بتوايم نظريات، منابع مدون، مسلم و قابل استفاده‌ايی را برای كل دنيا ارائه دهيم.
captcha