حماسه نهم دی با مديريت رهبر معظم انقلاب و بصيرت سياسی ملت شكل گرفت
کد خبر: 2471029
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶

حماسه نهم دی با مديريت رهبر معظم انقلاب و بصيرت سياسی ملت شكل گرفت

گروه سياسی: اساتيد شركت كننده در همايش گراميداشت نهم دی با صدور بيانيه‌ای اعلام كردند: حماسه نهم دی با روشنگری‌ها و مديريت مدبرانه مقام معظم رهبری، روح عاشورايی و معرفت دينی و بصيرت سياسی ملت حماسه‌ساز ايران شكل گرفت.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در همايش گراميداشت حماسه نهم دی كه امروز در مركز همايشهای صدا و سيما برگزار شد، بيانيه ای تنظيم و قرائت شد.
متن بيانيه به اين شرح است:
‌سناريوی فتنه 88 يكی از فتنه‌های طراحی شده نظام سلطه عليه جممهوری اسلامی است كه با ائتلاف برخی از عوامل داخلی شكل گرفت. حماسه نهم دی‌ماه 88 پاسخ تاريخی ملت حماسه‌ساز ايران بود كه با روحيه دينی، ولايتمداری، روح عاشورايی و بصيرت نافذ مردم به جريان فتنه پايان داد‌، لذا ضمن بزرگداشت و تكريم حماسه‌سازان يوم‌الله 9 دی، ما اساتيد دانشگاه‌ها و مراكز عالی شركت كننده در همايش ملی حماسه نهم دی اعلام می‌داريم:
1- انقلاب اسلامی با انديشه‌ها و آرمان‌های رهبر كبير انقلاب و خلف صالح ايشان امام خامنه‌ای پيوند خورده و همواره در جان و دل مسلمانان و مستضعفان جهان گسترش می‌يابد. براين اساس ما راه امام و رهبری معظم انقلاب اسلامی را راه نجات بشريت و نرم‌افزار فكری جامعه اسلامی و تمدن‌سازی نوين اسلامی دانسته و در جهت تبيين نظريه‌پردازی، گفتمان سازی، فرهنگسازی و ترويج در جوامع اسلامی دريغ نخواهيم كرد.
2- نظام سلطه در مواجهه با توسعه و نفوذ عمق استراتژيك انقلاب اسلامی با راهكارهای مهار انقلاب تغيير رفتار و تغيير ساختار به زعم باطل خويش درصدد براندازی جمهوری اسلامی ايران از طريق: تشديد تحريم‌ها به صورت مرحله‌ای؛ جنگ روانی، عمليات اطلاعاتی امنيتی و بالاخره مذاكره در جهت شرطی‌سازی جامعه و ترويج گفتمان سازش طراحی نموده‌اند. ما ضمن تنفر و انزجار از نظام سلطه و تاكيد بر هوشياری، تشديد و بزرگنمايی تحريم، تلاش در جهت دو قطبی و چند قطبی كردن جامعه، ايجاد همبستگی بين جريان مخالف، تخريب جريان اصولگرا، القای اختلاف بين قوای سه‌گانه، بسترسازی و حمايت از جريان اصلاح‌طلب، تلاش در جهت القای گفتمان مذاكره، بهره‌گيری از حرفه حقوق بشر در كنار موضوع هسته‌ای را از شيوه‌های فتنه آينده دشمن اعلام می‌نماييم.
3- يكی از دلايل شكل‌‌گيری قائله‌هايی چون هجدهم تير 78 و فتنه 88، ائتلاف برخی جريان‌های قدرت‌طلب با جبهه استكبار و نفوذ برخی از عناصر دشمن در حاكميت بوده، ضمن تشكر از مجاهدت‌های خاموش سربازان گمنام امام زمان(عج)، هشياری هر‌چه بيشتر آنان را در مواجهه با عناصر نفوذی و قدرت‌طلب و خنثی‌سازی توطئه‌های آنها را در حركت‌های آينده خواهانيم.
4- حماسه نهم دی با روشنگری‌ها و مديريت مدبرانه مقام معظم رهبری، روح عاشورايی و معرفت دينی و بصيرت سياسی ملت حماسه‌ساز ايران شكل گرفت. اين روز همواره در تاريخ انقلاب ماندگار خواهد بود و فتنه‌گران بايد بدانند كه تكرار هرگونه حوادث مشابه با قدرت الهی ملت به خواری و ذلت آنان و خنثی شدن فتنه‌های آنان منجر خواهد شد.
5- انتخابات 92 يكی ديگر از عرصه‌های حماسه‌آفرينی فهيم ملت ايران بوده كه در اين دوره همچون دوره‌های قبل با حضور حداكثری، انتخاب اصلح متناسب با نيازهای انقلاب و هشياری در مواجهه با راهبردهای امنيتی كردن فضای انتخابات از سوی دشمن، ضمن عمل به تكليف سياسی - الهی خود و مايوس نمودن معاندين انقلاب اسلامی پايه‌های مقبوليت و كارآمدی جمهوری اسلامی را مستحكم می‌نماييم.
6 - ما اساتيد ضمن حمايت از رهنمودهای مقام معظم رهبری در راهبرد اقتصاد مقاومتی، آن را راهی درست، چاره‌ساز مقابله با تحريم‌های استكبار جهانی دانسته و از دولتمردان نظام اسلامی می‌خواهيم آن را به راهكار اساسی در مواجهه با تحريم‌های دشمن تبديل نمايند.
7- در سايه استقامت و پايداری ملت بزرگ ايران بر آرمان‌های انقلاب اسلامی كه نشانه‌های گسترش و نفوذ آن بر حركت‌های ضد استبدادی و استكباری بيداری اسلامی مشهود است، با تغيير معادلات قدرت در منطقه و تنزل جايگاه رژيم صهيونيستی و تشديد تنفر ملت‌ها از نظام سلطه‌گر امريكا مسلمانان را به وحدت و همبستگی در سايه اعتصام الهی فرا خوانده و آمادگی خود را برای تشكيل اتحاديه مسلمانان دانشگاه‌های جهان اعلام می‌داريم.
8 - ما شركت كنندگان در همايش 9 دی ضمن تجديد ميثاق را روح عرشی امام راحل و شهيدان پرافتخار انقلاب اسلامی جهاد علمی را به عنوان بزرگترين وظيفه كنونی خود در شرايط فعلی دانسته و به عنوان منابع قدرت نرم نظام اسلامی، آمادگی خود را در عرصه‌های علمی و فناوری برای رشد و اعتلای كشور براساس الگوی اسلامی - ايرانی پيشرفت اعلام می‌كنيم.
captcha