فرد اصلح ‌بايد ويژگی‌های بيان شده در قرآن درباره مؤمنان را داشته باشد
کد خبر: 2536215
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸
تبيين معيارهای قرآنی انتخاب اصلح، اخلاق انتخاباتی و حضور حداكثری//14

فرد اصلح ‌بايد ويژگی‌های بيان شده در قرآن درباره مؤمنان را داشته باشد

گروه سياسی: نماينده مردم ‌در مجلس شورای اسلامی با تصريح اينكه جامعه قرآنی می‌‌تواند با استخراج الگوهای قرآنی در بصيرت‌دهی به مردم و انتخاب فرد اصلح در انتخابات كمك كند، گفت: يك فرد اصلح جهت اخذ پست رياست جمهوری بايد ويژگی‌های عنوان شده در قرآن كريم درباره مؤمنان را دارا باشد.

داريوش اسماعيلی، نماينده مردم سروستان، كوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه فارس، بر نقش جامعه قرآنی در بصيرت‌دهی و آگاهی‌بخشی به جامعه در انتخابات پيش‌رو تأكيد کرد و گفت: مردم ايران، پيوسته مردمی معتقد به دین و آیين اسلام هستند كه كتاب اصلی آن‌ها قرآن كريم می‌باشد و حتی قانون اساسی آن‌ها نيز بر اساس آموزه‌های قرآنی مصوب شده است.
وی با تصريح اينكه مكتب ما يك مكتب قرآنی است، افزود:‌ بنابراين كسانی‌كه با قرآن سر و كار دارند همواره به‌عنوان الگو برای جامعه ما مطرح هستند.
اسماعيلی اظهار كرد:‌ جامعه قرآنی می‌‌تواند با استخراج الگوهای قرآنی كه در اين كتاب الهی به كرات ذكر شده است، در بصيرت‌دهی به مردم و انتخاب فرد اصلح در انتخابات كمك كند.
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به ذكر شاخص‌های فردی و اجتماعی كانديدای رياست جمهوری اشاره كرد و گفت: در بحث شاخص‌های فردی، يك فرد اصلح بايد از آموزه‌های قرآنی در اخلاق، رفتار و منش خود الگوبرداری كند.
وی، اخلاق‌مداری، تقوای الهی، تبعيت از ولايت فقيه، احترام گذاشتن به ديگران، صبور بودن، انتقادپذير بودن و الگوبرداری از آموزه‌های قرآنی در رفتارهای فردی را از ويژگی‌های شخصی كانديدای اصلح رياست جمهوری برشمرد.
اسماعيلی تأكيد كرد: يك فرد اصلح جهت اخذ پست رياست جمهوری بايد ويژگی‌های عنوان شده در قرآن كريم درباره مؤمنان را دارا باشد.
نماينده مردم سروستان، كوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شاخص‌های اجتماعی كانديدای اصلح در انتخابات تصريح كرد: كسی‌كه برای اخذ پست رياست جمهوری كانديدا می‌شود بايد در مسائل کلان ممكلت در شاخه‌های گوناگون اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... صاحب برنامه باشد.
وی ادامه داد: يك كانديدای رياست جمهوری بايد توانايی تحليل اقتصاد كلان مملكت را داشته باشد و برنامه‌های ارزآور خود را تبيين كند، همچنين بايد برنامه‌های عملياتی خود را برای ايجاد اشتغال در كشور ارائه دهد.
اسماعيلی اضافه كرد: اجرای برنامه‌هایی ویژه برای فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌ها و سبك ادامه تحصيل در كشور از ديگر مواردی است كه كانديدای رياست جمهوری بايد آن‌ها را به‌خوبی تشريح كند.
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأكيد بر لزوم دارا بودن سوابق اجرايی از سوی كانديدای رياست جمهوری گفت: يك كانديدای رياست جمهوری بايد توان و قدرت ا‌جرايی مسائل كلان كشور را داشته باشد.
وی، تعامل با قوای ديگر اعم از قوه قضایيه و قوه مقننه را از ديگر مواردی برشمرد كه يك كانديدای رياست جمهوری بايد دارا باشد كه در انتخاب فرد اصلح نيز بايد اين موارد را مدنظر قرار داد.
اسماعيلی خاطرنشان كرد:‌ رئيس جمهور يك كشور، بايد به خرد جمعی احترام گذارد و از تخصص‌های ديگران جهت پيشبرد اهداف كلان كشور استفاده كند.
نماينده مردم سروستان، كوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی در بخش پايانی سخنان خود بر ضرورت توجه به اخلاق انتخاباتی در رقابت‌ها و تبليغات دوران انتخابات تأكيد كرد و گفت: مردم ما مردم عاقل، فهيم و بصير هستند و اين‌گونه نيست كه يك كانديدا با تخريب كانديدای ديگران بتواند رأی حداكثری جمع‌آوری كند بلكه اين عمل از سوی كانديداها دقيقاً نتيجه معكوس دارد چنان‌چه در برگزاری انتخابات‌ مجلس شورای اسلامی نيز شاهد چنين قضيه‌ای بوديم كه كانديداهايی كه از تخريب چهره‌های ديگران خودداری كردند، به مجلس راه يافتند.
وی تأكيد كرد: كانديداها اگر به فكر جلب نظر مردم هستند، هرچه اخلاق مدارتر باشند امتياز آن‌ها بيشتر می‌شود و اميدواريم كه كانديداهای رياست جمهوری به اين مهم توجه داشته باشند.
captcha