تدوين و حركت در چارچوب برنامه‌های مدون؛ ضرورت توسعه فرهنگ دينی
کد خبر: 2608318
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶
نقش نهادها و سازمانها در ترويج فرهنگ دينی در جامعه//15

تدوين و حركت در چارچوب برنامه‌های مدون؛ ضرورت توسعه فرهنگ دينی

گروه اجتماعی: ‌اسماعيلی با اشاره به نقش سازمان‌ها و نهادها در توسعه فرهنگ دينی گفت: برای سازمان‌های مختلف با توجه به نقش، گستردگی و نفوذ آن‌ها، برنامه‌هايی مشخص می‌شود و همگی بايد در چارچوب برنامه‌های مشخص شده حركت كنند تا توسعه فرهنگ دينی محقق شود.

داريوش اسماعيلی، منتخب مردم سروستان، كوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه فارس، با اشاره به نقش سازمان‌ها و نهادها در توسعه فرهنگ دينی، عنوان كرد: يكی از مشكلات فرهنگی موجود در كشور تنوع سازمان‌ها و نهادهايی است كه در توسعه فرهنگ در كشور نقش دارند.
وی تصريح كرد: تعداد زيادی از سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی كه در رأس آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد در كشور وجود دارند كه برای توسعه فرهنگ تلاش می‌كنند و در اين بين می‌توان سازمان تبليغات اسلامی، كانون‌های فرهنگی مساجد، نهاد ائمه جمعه و بسياری از مراكز ديگر را نام برد.
اسماعيلی تأكيد كرد: چيزی كه در اين بين بايد به آن توجه شود اين است كه برای سازمان‌های مختلف با توجه به نقش، گستردگی و نفوذ آن‌ها، برنامه‌هايی مشخص می‌شود كه برای نظم پيدا كردن كارها و توسعه هرچه بيشتر فرهنگ دينی، همگی بايد در چارچوب برنامه‌های مشخص شده حركت كنند و اگر چنين شود گام بزرگی برداشته شده است.
رئيس كميته معدن و صنايع معدنی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: متأسفانه چيزی كه بيشتر در اين بين اتفاق می‌افتد اين است كه اغلب سازمان‌های متولی فرهنگ در جامعه در برنامه‌های سازما‌ن‌های ديگر دخالت كرده و اين باعث ايجاد بی‌نظمی و از هم پاشيدگی شده كه راه توسعه فرهنگ را ناهموار می‌کند.
وی اظهار كرد: ‌بين سازمان‌های مختلف در كشور سازمان‌هايی وجود دارند كه نقش فعاليت‌های آن‌ها فرهنگی نبوده و در زمينه‌های ديگر فعاليت می‌كنند كه اگر همين سازمان‌ها نيز بخشی از بودجه ساليانه خود را به امور فرهنگی مخصوص كاركنان خود اختصاص دهند كمك بزرگی به توسعه فرهنگ كرده‌اند.
اسماعيلی افزود: برپايی نماز جماعت در ادارات و سازمان‌ها، برگزاری كلاس‌ها و مسابقات مذهبی مختلف، توجه به برنامه‌های خاص مذهبی مثل قرائت قرآن در ماه رمضان و عزاداری‌ها در دهه اول محرم از جمله برنامه‌هايی است كه توجه كاركنان سازمان‌ها را به برنامه‌های فرهنگی ـ مذهبی بيشتر كرده و كمك شايانی به توسعه فرهنگ دينی می‌کند.
عضو فراكسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز كرد: اگر برنامه‌ای ملی مدون شود و برای كاركنان ارگان‌های مختلف كشور برنامه‌های ويژه مثل ارائه تخفيف و يا وام‌های بانكی برای فعاليت‌های فرهنگی اختصاص داده شود می‌توان افراد را تشويق كرد كه توسعه فرهنگ دينی در كشور خودخوش و مردمی پيشرفت كند.
captcha