خدمات شیعه لندنی به سلطه‌گران/ سیاست‌های متنوع انگلیس برای تفرقه‌افکنی در جهان اسلام
کد خبر: 2705049
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
قدیری ابیانه تشریح کرد:

خدمات شیعه لندنی به سلطه‌گران/ سیاست‌های متنوع انگلیس برای تفرقه‌افکنی در جهان اسلام

گروه سیاسی: سفیر اسبق ایران در مکزیک درباره خدمات شیعه لندنی به نظام سلطه گفت: دشمنان در جهت تخریب محوریت ایران در روند بیداری اسلامی کسانی را وارد صحنه کرده‌اند که در لباس روحانیت و مرجعیت و به نام دین، مذهب و تشیع بر طبل اختلاف بکوبند و به تحقق وحدت لطمه وارد کنند.

محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی امور استراتژیک و سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره مشخصات شیعه لندنی و سنی آمریکایی و نقش نظام سلطه به ویژه انگلیس و آمریکا در پرورش و تربیت چنین گروه‌هایی در میان شیعیان و اهل سنت گفت: از قدیم تا به امروز، سیاست استعمار انگلستان برای سلطه بر ملت‌ها و کشورهای دیگر سیاست «اختلاف بینداز و حکومت کن» بوده است.

ایجاد مذاهب جدید و اختلاف بین مذاهب، سیاست ریشه‌دار استعماری انگلستان

وی افزود: این سیاست نیز دارای ابعاد و جنبه‌های مختلفی است که یکی از این ابعاد ایجاد ادیان و مذاهب جدید برای ایجاد اختلاف و انحراف در مذهب به ویژه مذاهب اسلامی، بوده است. در این راستا انگلیسی‌ها جاسوسانی را در پوشش روحانی به کشورهای دیگر از جمله کشورهای اسلامی و مراکز حوزوی و دینی این کشورها اعزام کردند تا بتوانند با شناخت از ویژگی‌های فرهنگی و باورهای دینی افراد به ایجاد انحراف بپردازند.

قدیری ابیانه اظهار کرد: وهابیت یکی از این مذاهب دست‌ساخته انگلستان است که یکی از اهداف آن در راستای دشمنی با اسلام این بود که همه آثار و مظاهر اسلامی را از بین ‌ببرد. لذا با طرح این شعار و تفکر که «عبادت تنها مخصوص خداست» تلاش کردند به این بهانه همه اماکن و مظاهر اسلامی را نابود کنند و وقتی به وهابی‌ها گفتند چرا پس مدینه را از بین نمی‌برید، پاسخ دادند که از عکس‌العمل مسلمانان می‌ترسیم.

داعش نسخه پیشرفته‌تر وهابیت

کارشناس عالی امور استراتژیک با بیان اینکه امروز داعش نسخه پیشرفته‌تر وهابیت است، گفت: داعشی‌ها به صراحت اعلام کردند که باید خانه خدا را نیز از بین برد و در توجیه این مسئله گفتند مردم به جای پرستش خدا سنگ‌های خانه خدا را می‌پرستند، لذا مشرکند و هم کعبه باید با خاک یکسان شود و هم زائرین خانه خدا اعم از شیعه و سنی مشرکند و باید کشته شوند.

وی ابراز کرد: می‌بینیم داعشی‌ها در هر جای سوریه و عراق که سلطه پیدا کردند اماکن و آثار مقدس و مورد احترام مسلمانان را تخریب و نابود کردند. در حقیقت داعش با همکاری سیا، موساد و اینتلیجنت سرویس انگلیس طراحی و تربیت شده است و این اعترافی است که خانوم هیلاری کلینتون انجام داده است.

قدیری ابیانه تأکید کرد: می‌توان گفت انگلیس پایه‌گذار داعش به لحاظ فکری بوده است و این با توجه به تجربیات قبلی انگلیسی‌ها در این زمینه بوده است.

افزایش افراط‌گرایی در عقاید مذهبی به قصد ایجاد جنگ‌های مذهبی

سفیر اسبق ایران در مکزیک عنوان کرد: علاوه بر ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی و ایجاد مذاهب جدید، سیاست دیگر نظام سلطه ایجاد اختلاف و دودستگی درون  گروه‌های مختلف اهل سنت و شیعه  نیز می‌باشد.

وی ادامه داد: آنها در این راستا سعی کردند مأمورینی را برای ایجاد شکاف در جامعه اسلامی به حوزه‌های علمیه بفرستند تا از درون آن بتوانند به نام روحانیت سیاست‌های خود را دنبال کنند و هم به وسیله این مأموران افرادی را که زمینه‌های لازم برای بازی در زمین سیاست‌های انگلستان علیه تشیع و وحدت اسلامی دارند را شناسایی کنند و با آنها کار کنند و این جنبه شخصیتی آنها را تقویت کنند و گاه سعی می‌کنند آنها را به طرق و شیوه‌های مختلف به استخدام خود در آورند.

قدیری ابیانه افزود: از طرف دیگر برای برانگیختن اختلافات مذهبی سعی می‌کنند بر افراط‌گرایی در عقاید مذهبی بی‌افزایند و افراد را به سمتی جهت دهند که به رویارویی و تحریک احساسات طرف مقابل از مذهب دیگر بپردازند.

رواج رسومات تفرقه‌انگیز نتیجه سیاست‌های انگلیس است

سفیر اسبق ایران در استرالیا اظهار کرد: من براین باور هستم بسیاری از این رسومات و برنامه‌هایی که در ایران رایج شده است نتیجه سیاست‌های تفرقه‌افکنانه انگلیسی‌ها بوده است. همانطور که می‌دانید شیعیان در جهان اسلام در اقلیت هستند و اگر قرار به رویارویی میان شیعه و سنی شود شیعیان در کشورهایی که در اقلیت هستند با آسیب‌ها و خطرات زیادی مواجه خوهاند شد.

وی اضافه کرد: لذا برای برانگیختن احساسات مذهبی و ترغیب به مقابله با یکدیگر، دشمنان مشترک شیعه و سنی، آنها را به توهین به مقدسات و باورهای یکدیگر تشویق می‌کنند و یا اینکه اعمالی را انجام می‌دهند که مانع اتحاد امت اسلامی شود و به تفرقه، تضاد، درگیری و کشت و کشتار بی‌انجامد. چرا که به قول «نتانیاهو» از هر طرف که از مسلمانان کشته شود به نفع ماست.

کارشناس عالی امور استراتژیک اظهار کرد: به عقیده من مراسمی با عنوان «عمر سوزان» یکی از این مراسم‌هایی است که انگلیسی‌ها باب کرده‌اند. از طرفی ایجاد باورهایی در بین افراطیون اهل سنت که اگر شیعه را بکشند بهشت بر آنان واجب می‌شود نیز از اقدامات و برنامه‌های انگلیسی‌هاست.

شیعه لندنی، بازیگر اهداف دشمن در جهت مقابله با وحدت اسلامی

وی با تأکید بر مراقبت کامل از وارد شدن به اینگونه دسته‌بندی‌ها و اختلافات گفت: اولا این افراد با این نوع اعمال افراطی نه تنها کمکی به تشیع و اسلام نمی‌کنند بلکه در زمین دشمن بازی می‌کنند و در راستای اهداف دشمن عمل می‌کنند. ثانیا آنها برای اینکه در مقابل نظام اسلامی که محور تمدن روبه شکل‌گیری اسلامی و موتور محرکه بیداری اسلامی است، نیاز به افرادی دارند که در لباس روحانیت در مقابل نظام اسلامی، رهبری و افکار نظام بایستند، لذا به کسانی که بها می‌دهند که در دام آنها افتاده باشند یا مأمور آنها باشند.

قدیری ابیانه تصریح کرد: ما شاهدیم این نوع افراد که در زمین دشمن بازی می‌کنند و خود را شیعه، روحانی و حتی مرجع تقلید می‌دانند هم به اختلاف شیعه و سنی دامن می‌زنند، هم در جهت تضعیف جمهوری اسلامی اقدام می‌کنند و هم به ترویج اعمالی می‌پردازند که به وجهه اسلام و تشیع در جهان ضربه می‌زند .

استفاده رسانه‌ای غرب از اعمال تنفرآمیز به نام مذهب در جهت اسلام‌هراسی

وی در تشریح انعکاس رسانه‌ای اعمالی مانند قمه‌زنی در میان افکار عمومی جهانیان گفت: این انعکاس بسیار منفی و مخرب است و در راستای سیاست اسلام‌هراسی و تنفر از اسلام معنا پیدا می‌کند. برخی از این شبکه‌ها مانند «بی بی سی» صحنه‌هایی را نشان می‌دهند که حیوانات رفتار مهربانانه‌ای با فرزندش دارند و سپس زن انگلیسی را نشان می‌دهد که به فرزندش محبت می‌کند و در نهایت مادر یا پدر شیعه‌ای را نشان می‌دهند که با چاقوی بزرگی سر فرزندش را خون می‌اندازد و اینگونه القا می‌کنند که مادر و پدر شیعی رحمی که حیوان به فرزندش دارد را ندارد.

قدیری ابیانه اضافه کرد: آیا این جلوه‌ای است که ما می‌خواهیم از تشیع در جهان ارائه بدهیم؟ لذا این نوع دیدگاه‌ها به سیاست‌هایی مربوط می‌شود که در حقیقت استعمار و در رأس آن انگلستان، که در این زمینه تجربه دارد،  تدارک دیده‌اند و گاهی قدمت این نوع برنامه‌ها و طراحی‌ها به صدها سال می‌رسد و با پیگیری این سیاست‌ها توانستند سال‌ها بر گرده ملت‌ها سوار شوند و آنها را استعمار کنند و از منابع غنی این کشورها برای پیشرفت خودشان استفاده کنند.

این کارشناس عالی امور استراتژیک تأکید کرد: لذا ما باید نه تنها مراقب این باشیم که دشمنان بین شیعه و سنی اختلاف نیندازند بلکه باید مراقب این مسئله نیز باشیم که نتوانند بین خود شیعیان هم اختلاف‌افکنی کنند.

ترویج شیعه لندنی برای تخریب محوریت ایران در روند بیداری اسلامی است

وی ادامه داد: ارزیابی استراتژیست‌های جهان از دوست و دشمن این است که رهبری بیداری اسلامی  که در حال حرکت به سمت قطب قدرت اسلام و تمدن بزرگ اسلامی است در دست ایران است که به دلیل انطباق سه موقعیت ژئوپلیتیک، ژئواستراتژیک و ژئواکونومیک و وجود نظام اسلامی و ولایی در ایران است.

سفیر اسبق ایران در مکزیک اظهار کرد: براین اساس دشمنان می‌خواهند این محوریت را تخریب کنند تا در شرایطی که نظم جدید جهانی در حال شکل‌گیری است مسلمانان نتوانند با قدرت در شکل‌دهی این نظم جدید سهمیم باشند.

قدیری ابیانه در پایان عنوان کرد: برای پیشبرد این هدف، امروزکسانی وارد صحنه شده‌اند که در لباس روحانیت و مرجعیت و به نام دین، مذهب و تشیع و به اسم دفاع از حضرت زهرا(س) و امثال این موارد بر طبل اختلاف می‌کوبند و این عده در حقیقت به دشمن خدمت می‌کنند و به اسلام و تشیع لطمه و آسیب می‌زنند چه بدانند و چه ندانند.

captcha