اعلام فراخوان سومین جشنواره کشوری «روح خدا» در کردستان
کد خبر: 2860673
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸

اعلام فراخوان سومین جشنواره کشوری «روح خدا» در کردستان

گروه هنر: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان از اعلام سومین جشنواره کشوری «روح خدا» ویژه اعضای کانون‌‏‏های فرهنگی - هنری مساجد خبر داد.

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی - هنری مساجد کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: سومین جشنواره کشوری «روح خدا» ویژه اعضای کانون‏‏های فرهنگی - هنری مساجد است که به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام تاریخ‌ساز و ماندگار 15 خرداد به همت استان یزد برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اهداف این جشنواره افزود: تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره)، آشکارسازی ابعاد قیام 15 خرداد، تبیین و احیایی هر چه بیشتر گفتمان امام (ره) و رهبری، ترویج سیره عملی و نظری امام (ره)، تبیین و ترویج پیام های قیام 15 خرداد، تشریح نقش توده های مردم در حمایت از قیام 15 خرداد، شناسایی ابعاد مختلف انقلاب و دستاوردهای آن، تبیین نقش ولایت فقیه در جامعه اسلامی و تبیین نقش ولایت فقیه در جامعه اسلامی و جایگاه رهبری در نظام اسلامی از اهداف برگزاری این جشنواره است.
مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان، تمام اقشار مسجدی جامعه را گروه هدف این جشنواره اعلام کرد و افزود: این جشنواره در رشته‏‏های مقاله نویسی، شعر و سرود، مسابقه پیامکی، وصیت‏‏نامه امام، وبلاگ‏‏نویسی، مسابقه کتابخوانی، نقاشی و خوشنویسی، نامه ای به روح خدا، خاطره نویسی، عکاسی و تقدیر از نشریات تجربی ویژه کانون های مساجد برگزار می شود.
گلباغی، به موضوع سومین جشنواره «روح خدا»اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) و انقلاب 22 بهمن 57 و قیام 15 خرداد سال 42 از موضوعات این جشنواره است.
این مقام مسئول، موضوع ویژه این جشنواره را نیز با توجه به نام‏‏گذاری امسال با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» دانست و افزود: امسال با توجه به حرمت شکنی‏‏های نشریات کشورهای بیگانه به ساحت مقدس رسول اکرم (ص) به موضوع «من عاشق محمد (ص) هستم» نیز پرداخته شده و در بخش موضوعات ویژه اضافه شده است.
مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، از اعلام فراخوان این جشنواره در بین تمامی کانون های مساجد سطح استان خبر داد و یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره 27 تیر سال 94 فرصت دارند آثار خود را جهت شرکت در جشنواره به دبیرخانه کانون‌های مساجد استان تحویل دهند.

captcha