دوره آموزش اخلاق و احکام کسب ویژه اصناف
کد خبر: 3304539
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
اداره تبلیغات اسلامی قرچک برگزار کرد:

دوره آموزش اخلاق و احکام کسب ویژه اصناف

کانون خبرنگاران نبأ: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی قرچک از برگزاری اولین دوره آموزش اخلاق و احکام کسب ویژه اصناف شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام حسن منتظری، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی قرچک با اعلام این خبر افزود: دو نوع درآمد، یکی حلال و دیگری حرام وجود دارد، درآمد حلال از راه مشروع و مجاز و درآمد حرام بر عکس درآمد حلال و از راه‌هایی مانند (کم‌فروشی، غش در معامله، قمار، معاملات ربوی) به دست می‌آید.

منتظری اظهار کرد: در آمد حرام آثار و تبعاتی منجمله قبول واقع نشدن اعمال، نابودی و تباهی نسل، بطلان عمل، انحراف و گمراهی وعذاب الهی را به همراه دارد. حرام‌خواری و از راه نامشروع درآمد کسب کردن روح معنوی را از بین می‌برد.

منتظری گفت: داشتن انگیزه و نیت خیر از مهمترین آداب کسب است. ذکر و یاد خدا، خواندن دعاهای کسب، پرهیز از سوگند، بیان عیوب، انصاف و صداقت و راستگویی از موارد دیگر آداب کسب به شمار می‌آید.

سرپرست تبلیغات اسلامی قرچک ادامه داد: اگر در زندگی همه را برادر دینی خود بدانید و رعایت حق و انصاف را داشته باشید، چقدر جامعه اسلامی ما رنگ و بوی خدایی پیدا خواهد کرد.

وی درخاتمه گفت: از احکام دین و فقه پویای اسلام، راه کسب و کار و خرید و فروش را آموزش ببینید و به آن عمل کنید، تا برکت و نعمت خداوندی شامل حالتان شود.

محمد عمرانی

captcha