جامعه منتظر، جامعه منتقد است
کد خبر: 3310808
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان:

جامعه منتظر، جامعه منتقد است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: انتظار در ذات و بطن خود واجد ویژگی عدم رضایت از وضع موجود و چشم دوختن به افقی فراتر در تحقق شرایط مطلوب است.

داریوش اسماعیلی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) در اصفهان، اظهارکرد: شخصیت منتظر و جامعه منتظر ،منتقد است،  نه شخصیت و جامعه منفعل.
وی افزود: روحیه و نگاه انتقادی ویژگی بارز انتظار است و نگاه از همین نقطه و جایگاه به موضوع انتظار، به آن خصلت مدرن و امروزی می دهد و نهادهای جامعه مدرن را با ویژگی های آن آشتی می دهد،  زیرا که نگاه انتقادی ویژگی نگاه روشنفکرانه در دنیای مدرن نیز است .
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان بیان کرد: این نقطه می تواند نقطه عزیمت مناسبی در جهانی کردن فلسفه دینامیک  و پویای انتظار در جامعه امروز جهانی بشمار آید .
اسماعیلی ادامه داد: قطعا نوع نگاه ایستا و منفعلانه به موضوع انتظار که من آنرا «انتظار سیاه» می نامم توانایی همراه کردن جامعه جهانی و اندیشمندان منصف آن و روح ونسل پویای زمانه ای را که در آن زندگی می کنیم، نداشته و نخواهد داشت .
وی خاطر نشان کرد :وظیفه ما در عصر غیبت که عصر انتظار است حرکت در بسط و گسترش نهادهای مبتنی بر نگاه انتقادی است .
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان تصریح کرد:  عدم حل شدن در مناسبات ظالمانه موجود و فاصله گرفتن از آن وظیفه ی اصلی  جریان روشنفکری خواهد بود .
وی ادامه داد: ترسیم وضع ایده آل وظیفه دیگری است که وجه تمایز و بالاتر چنین رویکردی را نسبت به جریان روشنفکری غیر دینی تشکیل می دهد.

captcha