فعالیت های قرآنی باید متناسب با زبان دانشگاهی باشد
کد خبر: 3315026
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

فعالیت های قرآنی باید متناسب با زبان دانشگاهی باشد

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: رویکرد مهم جهاد واحد اصفهان بر این مبنا است که فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در دانشگاه باید متناسب و متجانس با زبان دانشگاهی باشد.

داریوش اسماعیلی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان با اشاره به اینکه گستردگی و فراگیر بودن مخاطبان در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی از رویکردهای مهم جهاد واحد اصفهان است، گفت: مخاطبان این نوع برنامه‌ها نباید تنها از یک قشر خاص باشند، بلکه باید تمام طیف‌های مختلف با هر نوع سلیقه فکری را دربرگیرد.

وی بیان کرد: یکی از رویکردهای مهم جهاد واحد اصفهان در اجرای برنامه‌های قرآنی و فرهنگی، توجه به عمق، محتوا و پرهیز از برنامه‌های سطحی و کلیشه‌ای است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان افزود: برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی نباید به مقطع زمانی کوتاه محدود شود، بلکه باید ماندگاری و نفوذ بالایی داشته باشد.

اسماعیلی با اشاره به ضرورت خلاقیت و نوآوری در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی گفت: این خلاقیت و نوآوری علاوه بر فرم وظاهر باید براساس نیازسنجی در فضاهای دانشجویی در محتوا نیز مد نظر باشد.

وی افزود: توجه به جذابیت‌های هنری و استفاده از مؤلفه‌های هنری تأثیرگذار یکی دیگر از رویکرد‌های مهم در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با بیان اینکه رویکرد مهم جهاد دانشگاهی واحد اصفهان بر این مبنا است که فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی باید متناسب و متجانس با زبان دانشگاهی باشد، ادامه داد: نگاه منتقدانه، سنجش آزاد،  احترام به شک و سؤال، اقناع و استدلال از جمله پیش‌شرط‌ها و ویژگی‌های زبان دانشگاهی است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با بیان اینکه نگاه به فعالیت‌های مختلف باید براساس نگاه قرآنی باشد و نه نگاه سیاسی و اقتصادی، افزود: هر نوع فعالیتی باید متاثر از قرآن و  فعالیت‌های قرآنی باشد.

وی با اشاره فناوری‌های نوین ارتباطی و گسترش فضای مجازی گفت: استقبال جوانان از فضای مجازی، ظرفیت بالقوه‌ای است که می‌تواند در خدمت فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی نیز قرار گیرد.

اسماعیلی کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های هم‌اندیشی، فعالیت‌های ترویجی، رسانه‌ای و پژوهشی در زمینه‌های قرآنی از برنامه‌های اجرایی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان است.

captcha