پیکر آیت‌الله عراقچی امروز در قم تشییع می‌شود/ پیام تسلیت مراجع و حوزه
کد خبر: 3332599
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰

پیکر آیت‌الله عراقچی امروز در قم تشییع می‌شود/ پیام تسلیت مراجع و حوزه

گروه حوزه‌های علمیه: پیکر آیت‌الله عراقچی از استادان و فضلای حوزه علمیه همدان امروز سوم مردادماه در قم تشییع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) براساس اعلام مجمع نمایندگان طلاب و فضلای همدانی مقیم حوزه علمیه قم پیکر آن مرحوم امروز از ساعت 17 از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم ختم آن مرحوم امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه شهدای قم با حضور شاگردان و بزرگان حوزه قم برگزار خواهد شد.

پیام آیت‌الله العظمی نوری همدانی

آیت‌الله العظمی نوری همدانی در پیامی به مناسبت ارتحال این عالم ربانی آورده است: با کمال تاسف هم اکنون که برای زیارت حضرت ثامن الائمه (ع) که در مشهد مقدس مشرف هستم، خبر ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله عراقچی (رضوان الله علیه) را دریافت کردم.

آن عالم بزرگوار که عمر پربرکت خود را در راه تعلیم و تعلم و تربیت و تدریس و ارشاد و هدایت مصروف داشت از لحاظ تعهد و اخلاص و محاسن اخلاقی در سطح ممتازی قرار داشت و از آغاز انقلاب اسلامی در تمام صحنه‌ها با قم و بیان گام بر می‌داشت حتی در بستر بیماری که مدت‌ها در آن قرار داشت خدمت قلمی خود را هرگز ترک نکرد.

اینجانب این مصیبت را به حوزه علمیه قم و همدان و اهالی محترم آن سامان و به ویژه به بازماندگان محترم آن عالم ربانی تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن عالم ربانی علو مقام و برای خاندان محترمشان صبر و اجز مسئلت می‌نمایم.

پیام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

همچنین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در پیامی این مصیبت را تسلیت گفته و آورده است: ارتحال عالم ربانی، استاد برجسته اخلاق حضرت آیت الله حاج شیخ علی عراقچی همدانی (ره) موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

این عالم  وارسته که در محضر معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) کسب فیض نموده و از شاگردان به نام حضرت آیت الله العظمی بروجردی(ره) و حضرت آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره) و علامه طباطبایی(ره)به شمار می‌آمد، خود آیتی از حسن خلق و تمثالی از فضیلت و محاسن اخلاقی بود و با اخلاص فراوان عمر گران‌مایه و پر برکت خود را در تعلیم و تربیت نفوس مستعده گذراند و با تالیف کتب و آثار ارزنده در نشر و ترویج معارف حقه اهل بیت(ع) کوشا بود. حضور او در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و جبهه‌های نبرد جنگ تحمیلی نشان از اخلاص والای او و تعهدش به آرمان‌های امام(ره) و انقلاب و رهبری معظم (مدظله العالی) است.

مدیریت حوزه‌های علمیه، ضایعه اسفناک فقدان این عالم جلیل القدر را به ساحت قدسی حضرت بقیه الاعظم(عج)رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)حوزه‌های علیمه، شاگردان، طلاب و فضلای حوزه و خانواده آن فقید سعید، تسلیت گفته و از خداوند منان برای روح متعالی آن بزرگوار علو درجات و حشر با اهل بیت(ع) و برای بازماندگان صبر و اجر، مسئلت می‌نماید.

captcha