جهاد دانشگاهی به‌دنبال رفع چالش‌ها با ارائه راهکارهای علمی است
کد خبر: 3340398
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
پورعابدی:

جهاد دانشگاهی به‌دنبال رفع چالش‌ها با ارائه راهکارهای علمی است

گروه اجتماعی: رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی گفت: این جهاد به‌دنبال رفع چالش‌های موجود در جامعه با ارائه راهکارهای علمی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، محمدرضا پورعابدی، رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی در گردهمایی واحدهای جهاد دانشگاهی در استان اصفهان، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به فرمان امام خمینی(ره) و به‌منظور اجرای اهداف  انقلاب فرهنگی تشکیل شد، اظهارکرد: در طول این سال‌ها جهاد تلاش کرده است تا به‌عنوان پلی ارتباطی میان علم و دانش  در درون دانشگاه‌ها و در کاربردی کردن علوم تأثیرگذار باشد.
وی به تدوین سند چشم‌انداز توسعه در افق 1404 اشاره کرد و افزود: با توجه به این سند، یک چشم‌انداز نیز برای جهاد دانشگاهی تدوین شده که براساس آن واحدهای جهاد دانشگاهی  باید در زمینه‌های مختلف،  فعالیت‌های خاص و شاخصی را به ارمغان آورند.
رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی با اشاره به خدمات و فعالیت‌های جهاد در طول 35 سال اخیر، گفت: این نهاد انقلابی در طول این سال‌ها و در زمینه‌های بیولوژی، محیط زیست و علوم انسانی فعالیت‌های ارزنده و قابل توجهی داشته است.
پورعابدی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی درصدد است تا بتواند ضمن تعامل با دولت، مأموریت‌ها و مسئولیت‌های مختلفی را در زمینه‌های علم و فناوری و فرهنگی برای اجرا دریافت کند، بیان کرد: 20 درصد اعتبارات جهاد دانشگاهی از طریق دولت و 80 درصد  آن نیز از محل درآمدهای حاصل از فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی تأمین می‌شود.
وی افزود: رویکرد جهاد دانشگاهی براین مبنا بوده است که پژوهش‌های انجام شده در این نهاد با  هدف رفع نیازها، معضلات و مشکلات موجود جامعه باشد و به نوعی می توان گفت که این نهاد به‌دنبال رفع چالش‌های موجود در جامعه  با ارائه راهکارهای علمی  است.
براساس این گزارش، در این گردهمایی از «عاطفه عاطفی» از پژوهشکده رویان- «داریوش اسماعیلی»، «علی‌اصغر مولایی»، «زهرا محمدی» و «نرگس یکدانه» از جهاد واحد اصفهان- «احمدرضا مطیعی» و «نجمه سلطانی» از مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی- «حمیدرضا مردان شاه » و«عبدالجواد محرابی» از مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان- «مهرداد فرهمندیان»، «مصطفی مالوردی»، و «رسول آقایی» از جهاد واحد صنعتی اصفهان به عنوان جهاد گران نمونه تجلیل و قدردانی شد.

captcha