چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در شهرضا برگزار شد
کد خبر: 3453497
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱

چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در شهرضا برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ: چهاردهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن طی دو نوبت و در ١٤ رشته مختلف به‌صورت کتبی برای مقطع بالای ١٢ سال با حضور ٢٣٣ نفر از قرآن‌آزموان در شهرضا برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، محمدعلی جعفری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا گفت: قبول‌شدگان در این آزمون گواهی صادره از طرف شورای توسعه قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: این مسابقات در رشته‌های حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و با هدف ارتقای دانش‌قرآنی فعالان این عرصه و سطح‌بندی معلومات آنان با حضور ١٩٥ نفر در رشته حفظ و ٣٨ نفر در رشته مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه در آموزشکده فنی خوارزمی پسران شهرضا برگزار شد.

وی یادآور شد: داوطلبان در نوبت اول در رشته‌های حفظ جزء ٣٠، جزء یک، سه جزء، پنج جزء، ١٠جزء، ١٥جزء، ٢٠جزء، حفظ کل و حفظ سوره مبارکه «یس» و در نوبت دوم در رشته‌های مختلف مفاهیم، تدبر در قرآن، ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه شرکت کردند.

جواد آقاخانی مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت آوای کوثر شهرضا که مجری برگزاری این آزمون در شهرضا بود، گفت: تمسک به قرآن و اهل‌بیت(ع) به مثابه دو حلقه جدایی‌ناپذیر نجات بشر جهت مقابله با هجمه‌های فرهنگی در دستور کار مدیران قرآنی این شهرستان قرار دارد.

وی در ادامه افزود: تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در رابطه با برنامه‌های قرآنی، گسترش حوزه تحقیق و پژوهش در رابطه با موضوعات کاربردی اسلامی و فرهنگی، تعمیق آشنایی هر چه بیشتر عموم مردم با قرآن کریم، شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای قرآنی و گسترش معرفت و بصیرت دینی و ترویج باورها و ارزش‌های اسلامی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این آزمون است.

آقاخانی آشنایی با ترجمه و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه، ایجاد بستر مناسب برای ارتباط قرآنی بین اقشار مختلف جامعه به‌منظور تبیین پیام‌های فرهنگی، ارتقای سطح دانش علمی، اطلاعات مذهبی، دینی و قرآنی مردم و رفع شبهات دینی و اثرگذاری فرهنگی قرآنی را از دیگر اهداف برگزاری این آزمون برشمرد.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه شورای توسعه معارف قرآنی استان اصفهان و ابلاغ استاندار، کارمندانی که موفق به قبولی در هر یک از رشته‌های مذکور شوند، گواهی آموزشی ضمن خدمت دریافت می‌کنند.

شهرستان شهرضا دارای چهار مؤسسه قرآنی با بیش از هزار قرآن‌پژوه است.

یدالله شاهچراغی

captcha