برگزاری نمایشگاه کتاب فرصتی برای مساجد و کتابخانه‌ها است
کد خبر: 3453981
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
جعفری:

برگزاری نمایشگاه کتاب فرصتی برای مساجد و کتابخانه‌ها است

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرضا در جلسه شورای اسلامی این شهرستان گفت: برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب فرصت خوبی برای مساجد، و کتابخانه‌ها است که خواهان تجهیز و توسعه کتابخانه های خود هستند.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، محمدعلی جعفری رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرضا در جلسه شورای اسلامی این شهرستان گفت: برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب فرصت خوبی برای مساجد، و کتابخانه‌ها است که خواهان تجهیز و توسعه کتابخانه های خود هستند.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرضا با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در این شهرستان گفت: نمایشگاهی باعناوین مختلف با 20 هزارجلد کتاب جزء معدود نمایشگاههایی است که طی سالیان گذشته برگزار و ازتنوع بسیاربالایی برخورداراست.

جعفری دربخش دیگرسخنان خود به بررسی نقش خبرنگاران و رسانه ها در جهت توسعه و تعالی شهرستان گفت: اصحاب فرهنگ، هنر سرمایه‌های جامعه و کشور هستند و مسئولین به این سرمایه ها نیازمند هستند ما در بعضی مواقع روی نظرات خبرنگاران سرمایه گذاری ننموده ایم.

وی درادامه افزود: بعضی مواقع فکرمی کنیم خبرنگاران وهنرمندان ونویسندگان به ما نیازمند هستند

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرضا با اشاره به تنوع اخبار و سلیقه‌های سیاسی واجتماعی گفت: تنوع اخبار و سلیقه‌های مختلف اتفاق خجسته وخوبی است ودرزمینه های مختلف باعث پویایی جامعه ونشریات می گرددویکی ازعوامل رشد شهرستان و درمان نقاط ضعف مسئولین است.

دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرضا، استان اصفهان را با داشتن۱۵۰ دکه روزنامه‌فروشی بسیاراندک دانست وگفت: استان اصفهان درزمینه کیوسک‌های مطبوعاتی فقیر است و شهرستان شهرضا با داشتن بیش از ۱5۰ هزار نفر جمعیت تنها دو دکه روزنامه‌فروشی وجود دارد که مایه تأسف است ودر این راستا روند انعقاد قراردادها در شهرداری بسیار تأثیرگذار است. و باید شهرداری به دید فرهنگی به دکه‌های مطبوعات نگاه کند نه دید سودآوری.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا یادآورشد: آمارمطالعه روزنامه ونشریات دراین  شهرستان متاسفانه نگران کننده می باشدکه دراین زمینه مسئولان شهرستان باید با همفکری در این رابطه چاره اندیشی گردد تاشهروندان مطالعه روزنامه ونشریات جزء سبدخریدکالای آنان باشد.

الهام آقاسی

captcha