توسعه فعالیت‌های قرآنی، مطالبه مردم است
کد خبر: 3453995
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
امام‌جمعه شهرضا:

توسعه فعالیت‌های قرآنی، مطالبه مردم است

گروه فعالیت های قرآنی: توسعه فعالیت‌های قرآنی یک نیاز اساسی و در عین حال مطالبه مردم است که باید پیگیری و گسترش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیف‌الله یعقوبی، امام‌جمعه شهرضا عصر روز گذشته، 26 آبان‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، از فعالیت بیش از 250 گروه قرآنی در این شهرستان خبر داد و گفت: یکی از رسالت‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه، شناسایی و معرفی این گروه‌ها به جامعه است.
وی در ادامه افزود: قرائت قرآن بعد از نماز مغرب و عشا در مساجد، یک فرهنگ حسنه است که به تازگی نهادینه شده و باید به‌عنوان الگویی برای سایر فعالیت های قرآنی و مذهبی قرار گیرد.
امام‌جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر لزوم نشر و گسترش فعالیت های فرهنگی متناسب با نیازهای اجتماعی، اظهارکرد: کتابخوانی یک نیاز اجتماعی مهم است که باید نهادینه و گسترش پیدا کند.
یعقوبی همچنین، حضور گسترده مردم در مراسم اربعین حسینی و اعزام کاروان‌های پیاده زائران به کربلا را یکی از اقدامات قابل توجه فرهنگی دانست و تصریح کرد: بزرگداشت اربعین یک سنت حسنه و یک فرهنگ متعالی و قابل توجه است که با توجه به استقبال گسترده مردم باید مورد حمایت قرار گیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه اسامی خیابان ها و معابر هر شهر، نمایانگر فرهنگ مردم آن منطقه است، گفت: در شهرضا غالب کوچه‌ها به نام شهدای شهرستان مزین شده که نشان از روحیه انقلابی و شهید پرور مردم آن دارد.

captcha