فعالیت‌های قرآنی بارزترین ویژگی فرهنگی شهرضا است
کد خبر: 3454033
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

فعالیت‌های قرآنی بارزترین ویژگی فرهنگی شهرضا است

گروه فعالیت های قرآنی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا گفت: فعالیت‌های قرآنی یکی از بارزترین ویژگی‌های فرهنگی مردم شهرضا است که در صورت سازماندهی و حمایت‌های لازم، شاهد رشد و توسعه آن در آینده نزدیک خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، محمدعلی جعفری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا، شب گذشته سه شنبه، 26 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان، اظهار کرد: پراکندگی فعالیت‌های قرآنی یک مشکل و معضل است و لازم است با ایجاد سازمانی متشکل از اساتید فن و کارشناسان قرآنی این فعالیت‌ها سازماندهی شود.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت چهار مؤسسه قرآنی در شهرضا، افزود: ایجاد و گسترش نهادهای فعال در عرصه‌های قرآنی یک نیاز و مطالبه عمومی است که باید حمایت و اجرا شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا بیان کرد: متأسفانه یکی از آسیب‌های فرهنگی در زمینه فعالیت‌های قرآنی، پراکندگی و فترت این فعالیت‌ها است که منجر به انجام موازی‌کاری‌ها و تداخل در اجرای برنامه‌ها خواهد شد.
جعفری گفت: موازی کاری های انجام شده در عرصه فعالیت‌های قرآنی منجر به هدررفت انرژی، وقت و سرمایه انسانی و تداخل برنامه‌ها و در مجموع باعث کاهش کیفیت این‌گونه فعالیت‌ها می‌شود.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از موازی‌کاری و تداخل فعالیت‌های قرآنی لازم است، کمیته گسترش فعالیت‌های قرآنی با مشارکت مجموعه‌های فعال درعرصه فعالیت‌های قرآنی تشکیل شود تا شاهد رشد و شکوفایی بیشتر ظرفیت‌ها و استعدادهای قرآنی در شهرستان باشیم.

captcha