زنان، مهمترین امانت‌داران عالم وجود هستند
کد خبر: 3454116
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

زنان، مهمترین امانت‌داران عالم وجود هستند

گروه اجتماعی: مدیر حوزه علمیه مدینة‌العلم شهرضا، زنان را مهمترین امانت‌داران عالم وجود دانست و گفت: زنان با پذیرش نقش مادری وظیفه تربیت نسل‌های آینده به‌عنوان باارزش‌ترین سرمایه های انسانی یک جامعه را عهده‌دار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنعمت‌الله صالح، مدیر حوزه علمیه مدینة‌العلم شهرضا شب گذشته، 26 آبان‌ماه در همایش سه سالگان حسینی این شهرستان، اظهار کرد: تربیت مادران زمینه‌ساز پرورش انسان‌های بزرگی بوده است که گاه تا رتبه رسالت ارتقاء یافته و خدمات بزرگی انجام داده‌اند.
وی در ادامه زنان را مهمترین امانت‌داران عالم وجود دانست و تصریح کرد: زنان با پذیرش نقش مادری وظیفه تربیت نسل‌های آینده به‌عنوان با ارزش‌ترین سرمایه‌های انسانی یک جامعه را عهده‌دار می‌شوند.
مدیر حوزه علمیه مدینة‌العلم شهرضا بیان کرد: در روایات آمده است که 50 نفر از یاران امام زمان(عج) را زنان تشکیل می دهند، علاوه بر این مردانی که در رکاب آن حضرت خدمت می کنند نیز پرورش یافته مادران و زنان هستند؛ بنابراین زنان باید با درک عظمت وجودی خود، آن را در خدمت عبادت و خدمت به‌کار گیرند.
وی ادامه داد: زنان در واقع عاشورا خدمات بزرگی انجام دادند، اگر زنان با کرامت کاروان اسرای کربلا نبودند، تمام مظلومیت خاندان رسالت محو می‌شد و چیزی برای آیندگان روایت نمی‌شد و به‌همین دلیل باید گفت که زنان بزرگ ترین تاریخ نگاران عاشورا بودند.
صالح تقید به نماز اول وقت و ادای واجبات الهی را زمینه‌ساز تعالی روح انسان‌ها دانست و افزود: از زمان بعثت پیامبر اکرم(ص) تاکنون زنان بسیاری در صحنه‌های مختلف حاضر بوده‌اند و خدمات بسیاری را نیز انجام داده‌اند.
وی گفت: اگر زنان با شناخت ارزش‌های وجودی خود آن را در راه عبادت الهی به کارگیرند، بسیار زودتر از مردان مدارج و مراتب معنوی را طی می کنند، زیرا خداوند ظرفیت‌های معنوی بسیاری را به زنان عطا کرده است و از همین جهت یک زن سال‌ها زودتر از یک مرد به سن تکلیف می‌رسد.
مدیر حوزه علمیه مدینة‌العلم شهرضا تأکید کرد: عزت وعظمت یک زن به تقید به اصول دینی و تربیت فرزندانی است که خدمت گذار اسلام و نوع بشر باشند.

captcha