زنگ انشاء و زنگ مطالعه را در مدارس احیا کنیم
کد خبر: 3454487
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
مدیرکل اداره کتابخانه‌های استان اصفهان:

زنگ انشاء و زنگ مطالعه را در مدارس احیا کنیم

کانون خبرنگاران نبأ: مدیرکل اداره کتابخانه‌های استان اصفهان گفت: اگر کانون خانواده‌ در دوران شکل‌گیری شخصیت اولیه کودک کتاب‌ و کتابخوانی رابه‌نوعی نهادینه کنیم کودکان الگوگیری خوبی راخواهند داشت.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، بهروز صادقی، مدیرکل اداره کتابخانه‌های استان اصفهان در مراسم تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی در شهرضا گفت: تأثیرگذاری ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ابتدا در خانواده و سپس در مدارس و کودکستان‌ها است.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های استان اصفهان، با اشاره به الگوبرداری کودکان از والدین گفت: اگر بخشی از هزینه‌هایی را که به کودکان اختصاص می‌دهیم مقداری از آن را به خرید و اهدا کتاب به آنان در نظر بگیریم شکل‌گیری مناسبی در جهت مطالعه کتاب کودکان انجام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: جامعه ما نیاز به مطالعه دارد و اگر می‌خواهیم جوانانی پویا و خلاق داشته باشیم و آینده جوانانمان شکل‌گیری و جهت‌گیری صحیحی را داشته باشد، باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در بین جوانان ترویج کنیم و بسیاری از بزه‌هایی که جامعه به آن مبتلاست به علت جهل و ندانستن است.

وی در ادامه افزود: بسیاری از دانشمندان و بزرگان ما مراتب پیشرفت و کسب علم و کمالات را با خواندن و نوشتن به‌دست آوردند.

وی با ابراز نگرانی از کاهش سطح مطالعه گفت: چرا باید در جامعه ما کتاب و کتابخوانی غریب باشد ما باید کتاب و کتابخوانی را از خانواده شروع و به جامعه سرایت دهیم.

در ادامه محسن گلابی، فرماندار شهرضا کتاب را به‌نوعی حافظه بشریت نامید که شاید با خواندن یک کتاب مسیر زندگی فرد تغییر پیدا کند.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: امروز کتاب و کتابخوانی یک واجب دینی است و باید کتاب خواندن را جدی بگیریم و جوانان و آحاد جامعه با کتاب و کتابخوانی ارتباط برقرار کند.

فرماندار شهرضا با اشاره به فرهنگ بالای مردم شهرضا گفت: سابقه طولانی مردم این دیار در حکمت و فلسفه نشان‌دهنده اهمیت به کتاب و کتاب‌خوانی است که مایه افتخاراین شهرستان است.

در ابتدای مراسم تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی پور‌خاقان، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرضا ضمن خیر مقدم به شرکت‌کنندگان گفت: کتاب و کتابخوانی و کتابخانه 3 زاویه مثلث رشد جامعه بشری است و محال است به جامعه مترقی و کارآمد برسیم مگر اینکه سطح دانش و فرهنگ آن بالارفته باشد.

پورخاقان خاطرنشان کرد: وقتی به احوال بزرگان فرهنگ و معنویت کشور دقت کنیم، متوجه می‌شویم تمام بزرگان فرهنگ جامعه بشری چون درختی که ریشه در خاک و آب خوب داشته و خوب بالیده شده‌اند از دریای مواج معنویت کتابخوانی سیراب و غنی شده‌اند.

در پایان از 150 نفر از اهالی فرهنگ و هنر شهرستان شهرضا تجلیل به‌عمل آمد.

الهام آقاسی

captcha