ترویج فرهنگ کتابخوانی، عمل به دستور قرآن است
کد خبر: 3455408
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱

ترویج فرهنگ کتابخوانی، عمل به دستور قرآن است

گروه اجتماعی: رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرضا با بیان اینکه قرآن کتاب دینی مسلمانان، امر به تعلیم و تعلم و خواندن را از نخستین طلیعه نزول آیات نورانی خود در دستور کار قرار داده است، گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی درواقع عمل به دستور قرآن کریم است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا) منطقه اصفهان، فاطمه پورخاقان، عصر روز گذشته، 30 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان شهرضا، اظهار کرد: تعلیم و تعلم در اسلام در زمره بالاترین عبادات است و عمل به این فرایض جز با تحصیل علم و دانش سازگار نیست.
وی مطالعه کتب را به منزله گشودن درب‌های دانش و فضلیت به روی دوستداران دانایی دانست و گفت: ایمان به خداوند و عمل به دستورات او و نیل به فلسفه نهایی آفرینش در سایه خواندن کتاب‌های سودمند میسر می‌شود.
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرضا با اشاره به برگزاری برنامه کتابت خطبه غدیر در کتابخانه عمومی علامه طباطبایی(ره) این شهرستان، بیان کرد: این برنامه با همکاری انجمن خوشنویسان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، در راستای ترویج فرهنگ علوی و ولایت و آشنایی نسل جوان با مضامین و متن این منشور اسلامی انجام شد.
پورخاقان همچنین، از افزایش 1500 نفری شمار اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرضا خبرداد و گفت: این تعداد در طول هفته کتاب و با توجه به اعمال سیاست‌های تشویقی کتابخانه‌های عمومی شهرستان اقدام به عضویت کرده‌اند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر مجموع اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرضا بالغ بر 7 هزار و 255 نفر است که در 4 هزار و 404 متر مربع فضای کتابخانه‌ای، از خدمات نهاد کتابخانه‌های عمومی استفاده می‌کنند.

captcha