مجموعه هفت جلدی مرحوم آخوند خراسانی رونمایی شد
کد خبر: 3462498
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰

مجموعه هفت جلدی مرحوم آخوند خراسانی رونمایی شد

گروه اجتماعی: با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی از مجموعه هفت جلدی مرحوم استاد الفقها و المجتهدین آخوند ملامحمدکاظم خراسانی در دانشگاه مفید قم رونمایی شد.



به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، رئیس مجلس شورای اسلامی که امروز به شهر قم سفر کرده، ظهر امروز در همایش نکوداشت استاد الفقها و المجتهدین آخوند ملامحمدکاظم خراسانی شرکت کرد.

دبیر علمی همایش ضمن معرفی عناوین کتب جدید مرکز فرهنگی مفاخر خراسان بر ضرورت تبیین و گزارش نقش روحانیت در مشروطه برای فهم نقش مرحوم آخوند خراسانی در مشروطه تاکید کرد و گفت: ۵۴ تن از روحانیت در جریان مشروطه به شهادت می‏رسند که ما در کتابی با عنوان « شهدای روحانی مشروطه» به احوال و معرفی این شهدا پرداختهایم.

حجتالاسلام کاملان با بیان اینکه این همایش سه سال پیش باید برگزار میشد افزود: امروز به همت دفتر فرهنگی مفاخرخراسان، هفت جلد کتاب رونمایی می‏شود که سعی شده به یک سلسله شبهات در مورد نقش مرحوم آخوند در مشروطیت پاسخ داده شود و این نکته را ثابت می کند که ایشان در فقه و اصول مبدع نیست بلکه در عالم سیاست و فرهنگ و کشورداری هم ابداعاتی دارد.

وی بیان داشت: در این مجموعه، دو جلد مقالات مستند است که به مسائل سیاسی فرهنگی و اجتماعی آن زمان پرداخته و یک جلد هم حیاتالاسلام اثر آیت الله نجفی قوچانی شاگرد ایشان منتشر شده که گزارش عالمانه از جریان مشروطه و نقش مرحوم آخوند خراسانی است.

در این مراسم آیت‏‎الله علوی بروجردی حجج اسلام والمسلمین شهرستانی، سیدحسن خمینی، جوادی آملی، سیدجواد گلپایگانی، محمدباقر گلپایگانی، جعفریان، مسجدجامعی و لاریجانی حضور داشتند که مجموعه کتب و مقالات این همایش رونمایی شد.

لازم به ذکر است، کتابهای «شهدای روحانی مشروطه» و « عالم ربانی » به حاضرین در همایش اهدا شد.

captcha