حمایت از شورای‌نگهبان واجب است/ ردصلاحیت‌ها سبب ناامیدی افراد نشود
کد خبر: 3467543
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰

حمایت از شورای‌نگهبان واجب است/ ردصلاحیت‌ها سبب ناامیدی افراد نشود

گروه سیاسی: امام‌جمعه شهرضا با بیان اینکه حمایت از شورای‌نگهبان که جزء اصول مترقی قانون اساسی می‌باشد بر همه واجب و لازم است، گفت: افرادی که رد‌صلاحیت می‌شوند، نباید امید خدمت‌گذاری به اسلام، انقلاب و مردم را از دست بدهند، بلکه می‌توانند در سایر مناصب و مقام‌ها خدمت‌گذار نظام باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام سیف الله یعقوبی، امام جمعه شهرضا امروز جمعه، 25 دی‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه شهرضا، اظهارکرد: حمایت از شورای نگهبان که جزء اصول مترقی قانون اساسی است بر همه واجب و لازم می‌باشد، زیرا این اصول و سایر اصول قانون اساسی به تأیید مردم رسیده و باید اجرا شود.
وی افزود: همه افرادی که داوطلب نمایندگی مجلس شده‌اند انسان‌های مؤمنی بوده‌اند که با احساس تکلیف و تبعیت از فرامین رهبری وارد این عرصه شده‌اند و لازم است با تبعیت از قانون، ولایت‌مداری خود را به اثبات برسانند.
امام‌جمعه شهرضا بیان کرد: تمامی فعالیت‌های شورای نگهبان بر اساس قانون و رعایت اخلاق اسلامی است، انتشار علل رد صلاحیت در جامعه ممنوع و حرام است، اما اعلام این موارد به خود افراد، جایز و جزء حقوق قانونی آن‌ها است.
حجت‌الاسلام یعقوبی با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق اسلامی در طول دوران تبلیغات انتخاباتی، گفت: رعایت اخلاق اسلامی در تمامی مراحل انتخابات الزامی است، افرادی که با نفی اخلاق و احکام اسلامی قصد ورود به مجلس دارند، لیاقت نمایندگی مردم را ندارند.
امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور، گفت: مصلی‌های نماز جمعه و امامان جمعه سراسر کشور به فتوا و فرمان صریح رهبر معظم انقلاب، از تبلیغ و جانب‌داری به نفع فرد یا گروه خاصی منع شده‌اند، بنابراین پایگاه‌های نماز جمعه نمی‌تواند محلی برای سخنرانی یا تبلیغ داوطلبان ورود به مجلس باشد.  
وی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه، تصریح کرد: قطع رابطه کشورهای کوچک منطقه تأثیری در مناسبات ایران ندارد.
captcha