قرآن‌ ارزش زیادی برای مطالعه و دانایی قائل شده است
کد خبر: 3468059
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶

قرآن‌ ارزش زیادی برای مطالعه و دانایی قائل شده است

گروه اجتماعی: فرماندار شهرضا با بیان اینکه قرآن با خواندن آغاز شده و به آن امر کرده است، گفت: دین‌اسلام به فرهیختگی و دانش اهمیت زیادی داده و برای مطالعه و دانایی ارزش زیادی قائل شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، محسن‌گلابی، فرماندارشهرضا شب گذشته، شنبه 26 دی‌ماه در نخستین همایش ملی کتابخوان در شهرضا، اظهارکرد: اهمیت مطالعه و کتابخوانی به اندازه‌ای است که تاکنون هیچ یک از نویسندگان و دانشمندان موفق به بیان آن نشده‌اند.
وی افزود: مطالعه یک مسئله ضروری و لازم برای جامعه است، حضور گسترده افراد در کتابخانه‌ها و مطالعه کتب آینده‌ای درخشان را برای فرهنگ و هنر و اندیشه جامعه نوید می‌دهد.
فرماندار شهرضا بیان‌کرد: حمایت از نویسندگان و ناشران الزامی است و اگر به دنبال رشد و تعالی جامعه در عرصه‌های مختلف هستیم باید از افرادی که در این حوزه فعال هستند، حمایت‌های لازم انجام شود.
گلابی ضرورت توسعه مراکز کتابخانه‌ای را یکی از مهم‌ترین لوازم و ابزار کارآمد توسعه پایدار در جامعه دانست و افزود: آنچه باعث می‌شود افراد در بستری مناسب به انجام فعالیت‌های مورد نیاز جامعه بپردازند، مطالعه و کتابخوانی و افزایش دانش و آگاهی است.
وی قرآن را معجزه جاودان پیامبراکرم (ص) و منشور جامع هدایت بشر برای تمامی ادوار دانست و بیان‌کرد: تأکید قرآن‌کریم بر خواندن یکی از اسرار و رموز الهی دین اسلام است، اسلام به دنبال تربیت نیروهایی مؤمن و دانشمند می‌باشد و از این جهت نخستین آیات وحی با امر به خواندن آغاز شده است.
بر اساس این گزارش، در نخستن همایش ملی کتابخوان شهرستان شهرضا، 10نفر از نویسندگان، شاعران، خبرنگاران و صاحبان قلم و اندیشه از سراسر کشور به معرفی کتاب‌های خود پرداختند که از آن میان می‌توان به «امرالله احمدجو»، کارگران سینما و تلویزیون کشور و «امید مهدی‌نژاد» شاعر روزنامه نگار و طنز پرداز اشاره کرد.

captcha