روستایی که 30 حافظ کل قرآن دارد
کد خبر: 3468859
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰

روستایی که 30 حافظ کل قرآن دارد

گروه اجتماعی: فرماندار شهرضا با بیان اینکه تنها در روستای سولار این شهرستان، 30 حافظ کل قرآن‌ کریم حضور دارد، گفت: لازم است مسئولان فرهنگی در سطوح عالی کشور به این منطقه توجه و عنایت بیشتری داشته باشند.

محسن گلابی، فرماندار شهرضا در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: این شهرستان دارای زیر‌ساخت‌ها و مبانی فرهنگی درخور توجهی است که در نوع خود در سطح استان و کشور کم‌نظیر و در برخی زمینه‌ها بی‌نظیر می‌باشد و برهمین اساس لازم است اعتبارات مالی مناسبی برای توسعه فرهنگی به این شهرستان اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه نخستین گام در راستای ایجاد توسعه پایدار در هر منطقه‌ای توسعه و تقویت زیر ساخت‌های فرهنگی است، افزود: مردم جامعه ما به نشاط اجتماعی نیاز دارند، کمبود نشاط اجتماعی، معضلات و آسیب‌های گسترده اجتماعی را به همراه دارد که اجتناب‎ناپذیر و البته ناخوشایند است.
فرماندار شهرضا تصریح کرد: تجربه شهرستان شهرضا در برگزاری جشن‌های مردمی نظیر مراسم جشن «شمیم رهایی» که با استقبال 3 هزار نفر از مردم مواجه شد، نشان می‌دهد با صرف اعتبارات نه چندان زیاد، می‌توان شادی و نشاط را برای مردم به ارمغان آورد.
گلابی خاطرنشان‌کرد: این شهرستان مهد پرورش عالمان و فرهیختگانی همچون پروفسور هدایت، پدر علم تغذیه ایران، محی‌الدین الهی قمشه‌ای و حکیم صهبا است که هر یک در جایگاه خود خدمات بی‌نظیری به جامعه علمی کشور عرضه داشته‌اند.
وی گفت: ظرفیت‌‌های فرهنگی، هنری و مذهبی شهرستان شهرضا در حوزه‌های مختلف وجود دارد، سفال و سرامیک شهرضا در انتظار ثبت جهانی است و هیئت‌های مذهبی آن با تاریخچه طولانی فعالیت می‌کنند.
فرماندار شهرضا با اشاره به پیشگامی شهرستان شهرضا در بسیاری از عرصه‌های فرهنگی، علمی و هنری، اظهارکرد: به شهرستانی که زادگاه سردار شهید همت و حدود 80 نفر از سرداران دوران دفاع مقدس است، باید امکانات و تجهیزات بیشتری اختصاص یابد.
گلابی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر مسئولان ملی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی و مذهبی در این شهرستان،گفت: تنها در روستای سولار شهرستان شهرضا 30 حافظ کل قرآن کریم حضور دارد و بنابراین لازم است مسئولان فرهنگی در سطوح عالی کشور به این منطقه توجه و عنایت بیشتری داشته باشند.
وی اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های قابل توجه شهرضا، حضور خیرانی است که به منزله بازوان توانمند مسئولان با نیت‌های الهی برای حل مشکلات مردم همکاری می‌کنند.
captcha