وزارت خارجه با رعایت عزت ملی برای برقراری مجدد مناسبات با عربستان اقدام کند
کد خبر: 3470179
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶

وزارت خارجه با رعایت عزت ملی برای برقراری مجدد مناسبات با عربستان اقدام کند

گروه سیاسی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در مورد مسئله عربستان نیز از وزارت امور خارجه خواسته شده تا با رعایت عزت ملی جمهوری اسلامی ایران، برای برقراری مجدد مناسبات دو کشور اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)ازاصفهان، عوض حیدرپور، منتخب مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس  صبح امروز دوشنبه پنجم بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی از تحولات و مناسبات سیاسی منطقه خاور‌میانه، اظهار کرد: عربستان سعودی در جریان یک اشتباه، شیخ نمر را به شهادت رساند، به دنبال این اقدام تظاهرات‌های ضد سعودی در نقاط مختلف دنیا و از آن جمله در کشورمان برگزار شد، اما عده‌ای با ارتکاب یک اشتباه بزرگ به سفارت این کشور حمله کردند که این اقدام از سوی نظام، مجلس و مردم ایران محکوم شد.
وی بیان کرد: عربستان سعودی با استفاده ابزاری از موقعیت ایجاد شده و با ایجاد یک موج تبلیغاتی در خصوص حمله به سفارت‌ این کشور، شهادت شیخ نمر را در حاشیه قرار داد و پس از آن قطع مناسبات سیاسی خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در خصوص مسئله عربستان نیز از وزارت امور خارجه خواسته شده تا با رعایت عزت ملی جمهوری اسلامی ایران، برای برقراری مجدد مناسبات دو کشوراقدام کند.
حیدرپور بیان کرد: ایران به دنبال توسعه مناسبات خود با تمامی کشورهای حاشیه خایج فارس است و در سطح بین‌المللی نیز برقراری روابط با تمامی کشورها به جز رژیم صهیونیستی و آمریکا را دنبال می‌کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، اجرای اصول برجام و لغو تحریم‌ها را زمینه ساز رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در کشور دانست و افزود: به واسطه لغو تحریم‌ها می‌توانیم مواد اولیه، تکنولوژی و دانش فنی مورد نیاز کشور را که در یک دهه گذشته به  دلیل اعمال تحریم‌ها از ما دور نگه داشته شده بود را وارد کنیم و رونق دانش علمی کشوررا نیز شاهد باشیم.
وی گفت: در مسئله برجام آنچه اهمیت دارد این است که این اقدام صد درصد سبب بهبود وضعیت اقتصادی ما نمی‌شود وبر اساس آن‌چه که در رهنمودهای رهبری آمده و بارها بر آن تأکید داشته‌اند، باید به‌دنبال تقویت تولید داخلی باشیم.

captcha