همدلی و هم‌زبانی مسیر توسعه را هموار می‌کند
کد خبر: 3470651
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵

همدلی و هم‌زبانی مسیر توسعه را هموار می‌کند

گروه اجتماعی: فرماندار شهرضا گفت: زیرساخت‌های پیشرفت در شهرستان شهرضا وجود دارد و باید با همدلی و همزبانی از این موقعیت بهره‌برداری و مسیر توسعه را هموار کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، محسن گلابی، فرماندارشهرضا روز سه‌شنبه، 6 بهمن‌ماه در دیدار با اعضای هیئت‌علمی و کارکنان دانشگاه شهرضا، دعوت از نخبگان دانشگاهی را اقدامی مؤثر در حل معضلات و مشکلات شهرستان دانست و گفت: ایجاد شورای مردمی آسیب‌شناسی و توسعه شهرضا نخستین گام در راستای حل مشکلات شهرستان به صورت بنیادین و علمی بوده و تشکیل این شورا امکان مناسبی برای حضور و فعالیت نخبگان و دانشگاهیان را فراهم کرده است.
وی کمبود بودجه و اعتبارات را نیز یکی از مسائل و معضلات اساسی در شهرستان برشمرد و تصریح‌کرد: به‌رغم وجود تمامی مشکلات، امید است در دوران پسا برجام زمینه توسعه و رونق اقتصادی در بخش‌های مختلف فراهم شود.
فرماندارشهرضا بیان‌کرد: دوران پسابرجام و ورود سرمایه‌گذاران خارجی در شهرستان‌ها، بهترین موقعیت برای تربیت نیروی‌انسانی و متخصص در رشته‌های مورد نیاز در بخش‌های مختلف است.
گلابی اظهار کرد: زیر ساخت‌های پیشرفت در شهرستان وجود دارد و باید با همدلی و همزبانی از این موقعیت بهره‌برداری و مسیر توسعه را همواره کنیم.
گلابی بیان کرد: نخبگان دانشگاهی و افراد صاحب نظر در حوزه‌های مختلف می‌توانند، با عضویت در کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی شورای مردمی و آسیب شناسی توسعه شهرستان، ایده‌ها و نظرات خود را در جهت حل مشکلات شهرستان ارائه دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، استقرار دانشگاه دولتی در شهرستان شهرضا را فرصتی مناسب برای ایجاد توسعه زیربنایی در بخش‌های مختلف از جمله فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و علمی دانست و افزود: جایگاه دانشگاه دولتی والا و با ارزش است و باید از آن استفاده مناسبی شود.
 فرماندارشهرضا گفت: متأسفانه یکی از مشکلات نظام آموزش‌عالی کشور در سال‌های گذشته افزایش شمار فارغ التحصیلان فاقد تخصص و علم کافی و همچنین، رشد قارچ گونه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.
captcha