شهید شهریاری؛ سمبل اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3487469
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
قدیری‌ابیانه:

شهید شهریاری؛ سمبل اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی

گروه اجتماعی:‌ مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام گفت:‌ شهید شهریاری سمبل اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی بود که ثابت کرد خواستن توانستن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، دکتر محمدحسن قدیری‌ابیانه، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، عصر دیروز، یک‌شنبه 22 فروردین، در یادواره شهید شهریاری که به مناسبت روز فن‌آوری هسته‌ای به همت دانشگاه پیام‌نور زنجان برگزار شده بود، اظهار کرد: ایران اسلامی همواره در تحریم بوده و اوج این تحریم‌ها را در زمینه هسته‌ای و موشکی شاهد هستیم ولی در همین تحریم‌ها توانستیم در هر دو زمینه به قدرت جهانی تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه شهید شهریاری یکی از نمونه‌های بارز خواستن، توانستن است، تصریح کرد: شهریاری سمبل اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی بود که ثابت کرد خواستن توانستن است.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اقدام شهید شهریاری در ساخت صفحه سوخت 20 درصد، تصریح کرد:‌ دشمن با تحریم رادیودارو که علاوه بر تامین دارو، در تشخیص بیماری نیز کاربرد دارد به خیال خود می‌خواست جان بیش از یک میلیون نفر از هموطنانمان را که نیاز به رادیودارو داشتند به گروگان بگیرد، ولی با تلاش شهید شهریاری در تهیه صفحه سوخت 20 درصد، این نقشه دشمن منتفی شد.

علم و ایمان دو بال موثر در توسعه کشور هستند

قدیری‌ابیانه با تاکید بر اینکه شهید شهریاری فقط علم نداشت بلکه ایمان نیز خصیصه بارز وی بود، خاطرنشان کرد: علم و ایمان اگر توامان باشند همانند دو بال هستند که زمینه پرواز را فراهم می‌کنند و دانشجویان با در نظر داشتن این مساله می‌توانند در زمینه توسعه کشور نقش مهمی داشته باشند.

وی افزود: هر دانشجو باید خودش را با شهید شهریاری مقایسه کند و نگوید من نمی‌توانم و یا با چه امکاناتی؟ دانشجویی که می‌گوید به فکر من باشند و دست مرا بگیرند و امکانات بدهند تا من کار کنم، خودباوری ندارد و عدم خودباوری، مهمترین مشکل جوانان ما است در حالی که شهید شهریاری و همچنین شهید احمدی مقدم ثابت کردند که خواستن توانستن است.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه دانشجویان باید خود را راه‌حل بدانند نه صورت مساله، تصریح کرد: اگر دانشجویی نگران آینده شغلی خودش است، قطعا او صورت مساله است نه راه‌حل و اگر دانشجویی نشسته و منتظر است که به او کار و امکانات بدهند، قطعا غافل از قضایا است.

همه خود را در برابر تحقق اقتصاد مقاومتی مسئول بدانند

وی افزود: هر چند این مساله مسئولیت دولت را در تامین امکانات منتفی نمی‌کند، ولی هر فرد در جامعه باید در برابر تحقق اقتصاد مقاومتی خود را مسئول بداند و برای رسیدن به آن تلاش کند زیرا همراهی مردم و عمل به وظیفه‌ای که دارند مسئولان را در تحقق اهدافی که برای توسعه کشور دارند کمک می‌کند.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه پر از گلایه‌ از مردمی است که به وظیفه خود عمل نکرده‌اند، تاکید کرد:‌ حتی اگر بهترین حکومت‌ها و دولت‌ها بر سر کار باشند همراهی مردم ضروری است که نمونه آن را در عدم همراهی مردم و 25 سال خانه‌نشینی مولای متقیان علی (ع) می‌توانیم ببینیم.

وی با تاکید بر اینکه شهید شهریاری‌ها باید الگوی دانشجویان ما باشند، گفت: 5 میلیون ظرفیت دانشجوی کشور رقمی بیش از جمعیت قطر و کویت است و اگر تک تک دانشجویان مانند شهید شهریاری درس بخوانند و آموخته‌های خود را به کار گیرند کشور در هر زمینه‌ای به اوج خواهد رسید.

captcha