تمدن بزرگ اسلامی بر اساس علم‌آموزی بنا شده است
کد خبر: 3495198
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳

تمدن بزرگ اسلامی بر اساس علم‌آموزی بنا شده است

گروه اندیشه: رئیس دانشگاه پیام نور شهرضا گفت: تمدن بزرگ اسلامی بر اساس آموزش و علم‌آموزی شکل گرفت و پس آن نیز تمدن نوین اروپا بر اساس دستاوردهای علمی اندیشمندان مسلمان پایه ریزی شد.

علی قاسم‌پور، رئیس دانشگاه پیام نور شهرضا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان با تأکید بر لزوم مطالعه آثار شهید مطری از سوی دانشجویان، اظهار کرد: دانشجویان می‌توانند با مطالعه اثار این متفکر بزگ تاریخ معاصر کشورمان، افق دید گسترده‌ای نسبت به موضوعات و مسائل سیاسی و دینی پیدا کنند.
قاسم‌پور تصریح کرد: آثار استاد مطهری پس از گذشت حدود سه دهه از شهادت ایشان، همچنان تازگی خاص خود را دارد و برای نسل جوان مفید و راه گشا است.
وی گفت: تعلیم، آموزش و تربیت در دین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اولین آیات وحیانی اسلام با امر به خواندن آغاز شده و پیامبر اسلام (ص) نیز همواره بر این مسئله تأکید داشته‌اند.
رئیس دانشگاه پیام نور شهرضا اظهار کرد: علی رغم تأکیدات مکرر اسلام مبنی بر علم آموزی، متأسفانه در قرون اخیر کشورهای اسلامی دچار رکود بزرگ علمی شدند و این در حالی بود که اروپائیان با دریافت علوم و دانش‌های مسلمانان، هر روز بر دانش و پیشرفت خود افزودند.
قاسم‌پور گفت: کشورهای پیشرفته اروپایی امروزه تسهیلاتی برای علم آموزی در ممالک خود وضع کرده‌اند و این در حالی است که تاریخ تمدن اسلامی نشان می‌دهد تمامی این قوانین برگرفته از روند تکاملی در این کشورها نشأت گرفته است.
وی عنوان کرد: کشورهای پیشرفته اروپایی امروزه به ارزش دانش و تربیت در مسائل مختلف خود پی برده‌اند و از این جهت توسعه ابزارها و دانش‌های مرتبط با توسعه علم و تربیت را در رأس برنامه‌های اجرایی خود قرار داده‌اند.
captcha